1397-05-28 17:04
369
0
56202
مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

ادارات گلستان 70میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند/ 83 روستای گلستان شرایط گازرسانی ندارد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از بدهی 70 میلیارد ریالی ادارات استان به این شرکت خبر داد و گفت: مشترکان گلستانی حدود 770 میلیارد ریال به شرکت گاز استان بدهی دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، محمدرحیم رحیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مطالبات شرکت گاز استان گلستان از مشترکان حدود 770 میلیارد ریال است که 70 میلیارد ریال از این رقم مربوط به بدهی ادارات استان گلستان می‌شود.

وی با اشاره به تفکیک مطالبات شرکت گاز از بخش‌های خانگی و صنعتی تصریح کرد: حدود یک چهارم مصرف سال را از مشترکین طلبکار هستیم، در بخش خانگی 240 میلیارد ریال، در بخش سی ان جی 50 میلیارد ریال مطالبه داریم، 15 درصد مصرف گاز توسط صنایع استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد سبد انرژی استان را تامین می‌کنیم، افزود: شرکت گاز استان گلستان توانسته 100 درصد جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کند.

رحیمی بیان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی و در هفته دولت امسال با هزینه‌ای بالغ بر 394 میلیارد ریال تعداد 76 پروژه گازرسانی را در 12 روستا  بهره‌برداری خواهیم کرد 64 پروژه صنعتی نیز افتتاح خواهد شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی 109 پروژه در پنج روستای استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت 104 پروژه صنعتی در پنج روستای گلستان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه میزان 12 هزار متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی می‌شود، افزود: با احتساب پروژه‌های قابل افتتاح در ایام هفته دولت تعداد 825 روستا همچنین کل شهرهای استان، 671 صنایع عمده و 64 جایگاه سی ان جی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر 83 روستا در استان گلستان شرایط گازرسانی را ندارند، ابراز کرد: برخی از این روستاها فاقد کد روستایی هستند، برخی سرانه گازرسانی خانوار بیشتر از بودجه است و برخی از روستاها نیز در محدوده حریم قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.