1397-05-05 19:04
429
0
55617
رئیس اداره منابع آب آزادشهر و رامیان:

اعتبار برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز نداریم/ افزایش 2درصدی بارش در رامیان

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: نبود اعتبار لازم برای اجابت خواسته مقامات قضایی شهرستان در تامین لوازم و امکانات پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های محفوره غیرمجاز یکی از مشکلات موجود است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، جواد تیموری در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان اظهار کرد: میزان متوسط بارندگی سال آبی جاری تا پایان خرداد ماه در شهرستان رامیان 570 میلیمتر است که در مقایسه با دوره درازمدت دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین رواناب جاری در رودخانه‌های استان نیز نسبت به دوره مشابه درازمدت نیز 62 درصد الی 81 درصد کاهش داشته است و سطح آب زیرزمینی در آب‌های کم‌عمق و عمیق منطقه نیز نسبت به ماه مشابه درازمدت 95 سانتیمتر و 452 سانتیمتر افت داشته است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و رامیان گفت: دو مورد از عوامل مهم بر هم زننده تعادل منابع آب و مصارف آب زیرزمینی حفاری چاه‌های غیرمجاز و بهره‌برداری از آنها و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است که برای پیشگیری از اقدامات فوق تعیین تکلیف چاه‌های محفوره فاقد پروانه در حال انجام است و لزوم همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز ضروری است.

تیموری نبود اعتبار لازم برای به منظور اجابت خواسته مقامات قضایی شهرستان در تامین لوازم و امکانات پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های محفوره غیرمجاز را یکی از مشکلات موجود بیان کرد و گفت: بنا داریم یا از طریق الزام و مجاب کردن صاحبان چاه‌های محفوره مورد نظر به اجرای احکام قضایی صادره یا تامین اعتبار، امکانات و ملزومات مورد نیاز آن همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.
در این جلسه همچنین مقرر شد در رابطه با ممنوعیت و ایجاد محدودیت برای کشت‌های با مصرف بالا اهرم‌های تشویقی در کنار اهرم‌های تنبیهی در نظر گرفته شود.

همچنین تمهیدات لازم به منظور اطلاع‌رسانی و هماهنگی با کشاورزان برای مدیریت سطح نوع کشت اراضی کشاورزی متناسب با کاهش منابع آبی در دستور کار قرار داده شود.

فرماندار رامیان گفت: همه اعضای شورای حفاظت از منابع آب به یک اندازه در مدیریت منابع آب منطقه سهیم و مسئول هستند و تلاش همگی اعضای این شورا برای هدایت و مدیریت منابع آب ضروری است.

محمود سالاری با بیان اینکه کشاورزان از پرتلاش ترین اقشار جامعه هستند که لازم است در احیای حقوق آنان تلاش شود، اظهار کرد: رعایت الگوی کشت و ضرورت اصلاح و تغییر کشت‌های با مصرف بالا در استان ضرورت دارد و لازم است اهرم‌های تشویقی نیز در کنار اهرم‌های تنبیهی نیز قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.