1397-04-28 12:03
616
0
55363
استاندار گلستان:

برق استانداری هم قطع می‌شود/ مردم استان مفسدان اداری را معرفی کنند

استاندار گلستان با بیان اینکه برق استانداری و خانه‌های سازمانی هم قطع می‌شود از مردم استان خواست تا مفسدان اداری را معرفی و به حراست گزارش دهند.

به گزارش گلستان ما، سید مناف هاشمی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌های استان گلستان، اظهار کرد: یکی از مشکلات و بحران‌های حال حاضر کشور مصرف آب و برق است و مصرف ما دو یا سه برابر سرانه‌های جهانی است و با توجه به افزایش دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا در کشور، ۶ هزار مگاوات کسری داشتیم.

وی افزود: نیروگاه علی آباد کتول ۱۵۰ مگاوات کاهش تولید برق داشته و نیروگاه نکا هم ۴۰۰ مگاوات برق آن از مدار خارج شده که اکنون نیاز به همکاری مردم در تمام کشور است.

هاشمی تصریح کرد: برای حل این مشکلات ساعات کار اداری را تغییر دادیم و همکاری خوبی در دستگاه‌های اجرایی رخ داد، البته با معاون وزیر نیرو صحبت کردم و با مساعدت ایشان از سهمیه ۲۳۰ مگاوات کسری ۸۵ مگاوات کم کردند تا فشار روی استان گلستان کمتر شود.

وی در خصوص توسعه نیروگاه علی آباد کتول، بیان کرد: طرف قرارداد برای توسعه این نیروگاه شرکت مپنا است و قرار است بدهی‌های وزارت نیرو به نیروگاه علی آباد به وسیله تهاتر کاهش یابد تا ۵۰۰ مگاوات از محل سیکل ترکیبی توسعه یابد.

هاشمی با بیان اینکه مشکلات برق سراسری است و باید همکاری انجام شود، افزود: قرار بود که قطعی برق را به واحدهای تولیدی اعلام کنند تا با اطلاع آنها از قطعی برق خسارت‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: خود ما هم در استانداری با قطعی برق مواجه می‌شویم و برق خانه‌های سازمانی قطع می شود و من به رئیس برق منطقه‌ای دستور دادم که در قطعی برق فرقی بین ما و مردم قائل نشوید.

توجهی به مشکلات مرزی گلستان نشده بود

استاندار گلستان در خصوص کمک‌هایی که به متاطق مرزی می‌شود، گفت: در گذشته سالانه دو میلیارد تومان در این بخش کمک گرفته می‌شد که در حال حاضر هفت و نیم میلیارد تومان ابلاغ شده و تا پایان سال به ۱۰ تا ۲۰ میلیادرد تومان می‌رسد.

هاشمی تصریح کرد: مشکلات مرزی سنگینی در استان داریم که در طول سال‌های قبل توجهی به آن نشده بود و روی این بخش حساسیت ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم اعتبارات استان از دو و نیم میلیارد تومان به پنج تا ۶ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد تا در راستای کاهش این آسیب‌ها قدم‌های محکم‌تری برداریم.

وزارت کار و نفت در پروژه پتروشیمی گلستان مشارکت می‌کنند

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه پتروشیمی را به صورت حدی دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در این خصوص با معاون اقتصادی وزیر کشور جلسه داشتم و ایشان دستور دادند با کمک وزارت نفت پیگیری شود و گزارش خوبی را با تائید وزیر کشور به رئیس جمهور تقدیم کردیم.

هاشمی افزود: وزارت کار و نفت قرار است در این پروژه مشارکت کنند و بخش خصوصی هم معرفی کردیم تا با کمک نمایندگان این پروژه مهم را مدیریت کنیم و وزارت نفت و شرکت پتروشیمی نماینده ثابت برای پیگری آن گذاشته است.

وی با بیان اینکه باید با مردم استان صادق باشیم، یادآور شد: از ۲۰ پروژه محوری فکر می‌کنم پنج تا ۶ پروژه در آینده‌ای نزدیک به نتیجه برسد، راه آهن اینچه برون – گرگان – گرمسار – تهران را پیگیری کردیم و مرحله برقی کردن آن ۱۱ تیر آغاز شد.

وی اضافه کرد: پروژه راه آهن گرگان – مشهد با فاینانس روسیه و چین دنبال می‌شود و اکنون به مرحله قرارداد رسیده است.

پروژه‌های آشوراده و خلیج گرگان به مراحل خوبی رسیده است

استاندار گلستان در خصوص روند پیشروی پروژه آشوراده، اظهار کرد: این پروژه درگیر موضوعات زیست محیطی است و باید آن را با نگاه زیست محیطی در کنار توسعه دنبال کنیم.

هاشمی افزود: ما قانونمند هستیم و پس از اخذ مجوزهای لازم کار را شروع می‌کنیم، تا کنون مجوز تبصره دو سازمان محیط زیست کشور را برای پروژه آشوراده گرفتیم و روال قانونی این است که در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود.

وی ادامه داد: اکنون تنها مجوز شورای عالی شهرسازی کشور باقی مانده و قرار است خارج از دستور در وزارت راه و شهرسازی تصویب و در نهایت قرارداد بسته و کار اجرایی آغاز شود.

وی با بیان اینکه مصوبه پروژه احیای خلیج گرگان تصویب شده است، بیان کرد: این پروژه مخالف‌های داشت که رضایت را جلب کردیم، وزیر راه و شهرازی قول دادند از امکانات این وزارتخانه برای لایروبی و احیای خلیج گرگان استفاده کنیم.

زهکشی اراضی گلستان باید به ۴۰ هزار هکتار در سال برسد

استاندار گلستان در خصوص پروژه زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان، گفت: تا کنون ۲۲ هزار هکتار زهکشی شده که افزایش ۱۰۰ درصدی تولید محصولات گندم و جو را به دنبال داشته است.

هاشمی ادامه داد: با معاونین وزیر جهاد کشاورزی به تفاهم جدیدی رسیدیم که به روش فاینانس داخلی کار کنیم، باید به دنبال جذب بخش خصوصی‌هایی برویم که با دولت مسائل مالی دارند یا با مجموعه‌هایی مانند قرارگاه خاتم الانبیا توافق کنیم تا کار آغاز شود و سپس مطالبات را از دولت بگیرند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با فاینانس داخلی، پنج تا ۱۰ هزار هکتار زهکشی سالانه را به ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار برسانیم و  با جذب ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در سال این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

۳۰ مرکز خرید گندم در گلستان تعطیل شد

استاندار گلستان با بیان اینکه کشاورزی برای ما بسیار مهم بوده و با حساسیت بیشتری این حوزه را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در بخش خرید محصولات گندم تلاش کردیم در راستای سالم سازی و مبارزه با فساد قدم برداریم و مراکز خریدی که در سال‌های گذشته کسری گندم و فساد در آن وجود داشت را با سامانه‌ای کردن بستیم به طوری که ۳۰ مرکز خرید گندم از گردونه خارج شدند.

هاشمی بیان کرد: پیگیری ویژه برای پرداخت پول گندم به کشاورزان داشتیم که ۵۰ درصد آن پرداخت شد و امیدواریم در مراحل بعدی هم مابقی پول‌ها پرداخت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند طی یک تا دو ماه آینده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: باید کیفیت کشاورزی را اصلاح و کمیت آن را زیاد کنیم زیرا چرخش مالی این حوزه در استان گلستان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در گلستان داریم

استاندار گلستان با بیان اینکه سند آسیب‌های اجتماعی در استان تدوین شده است، گفت: طبق آمار بیش از ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان داریم و اسناد به ما این کمک را می‌کنند تا از وزارت کشور کمک‌های بهتری در مسیر فرهگ سازی بگیریم.

هاشمی افزود: باید منابع دولتی را دقیق و درست استفاده کنیم تا خروجی آن را شاهد باشیم و امیدواریم استان گلستان امسال با کمک‌های وزارت کشور ویژه‌تر دیده شود.

وی با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی برای من بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: گلستان در دو حوزه کاهش تصادفات ترافیکی و حاشیه نشینی به عنوان استان پایلوت انتخاب شده و باید بدانیم که در برخی دوره‌ها منابع مختصر خود را درست مصرف نکردیم که موجب شد منابع بعدی را هم از دست بدهیم.

ایجاد شهرک گردشگری با هدف جلوگیری از ویلاسازی در جنگل است

استاندار گلستان در خصوص پروژه‌های تله کابین گرگان و علی آباد کتول، بیان کرد: این دو پروژه برای ما بسیار مهم است زیرا موجب رونق گردشگری در استان خواهد شد اما باید فاز مطالعاتی آن پیش برود و سپس مصوبات را پیگیری کنیم، تله کابین گرگان باید پیشنهاد خودش را بدهد تا مسیر قانونی طی شود.

هاشمی در خصوص ایجاد شهرک‌های گردشگری و صنعتی، گفت: ایجاد این شهرک‌ها با هدف جلوگیری از ویلاسازی در جنگل ها دنبال می‌شود و طرحی برای توسعه گردشگری و صنعت است.

وی افزود: در هشت نقطه استان مکان‌هایی برای ایجاد شهرک گردشگری شناسایی شده و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی، توسط بخش خصوصی و بدون منابع دولت احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: مصوبه دولت برای ایجاد شهرک‌های گردشگری در کشور یک سال قبل بوده و گلستان نخستین استانی است که مصوبه آن به شورای عالی شهرسازی رسیده است.

پنج هزار هکتار به منطقه آزاد اینچه برون اضافه شد

استاندار گلستان در ادامه به پروژه منطقه آزاد اینچه برون اشاره و اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون پس از چند سال با ۱۱ هزار هکتار تصویب شده بود و با فشار ما پنج هزار هکتار دیگر اضافه شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس هستیم.

هاشمی افزود: برای ایجاد بندرخشک هم به دنبال این هستیم تا یک بندرساحلی و سبز داشته باشیم که خواجه نفس را به حوزه بنادر کشور پیشنهاد دادیم.

وی در خصوص استفاده از بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی استان، گفت: در گذشته یک مدیرکل بانو داشتیم در حالی که اکنون در استانداری سه مدیرکل داریم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بانو است، همچنین سه معاون فرماندار در استان از بانوان هستند.

وی تصریح کرد: ما به استفاده از تمامی اقوام در مدیریت‌های مختلف استان و شهرستان‌ها اعتقاد داریم اما در حوزه انتصاب جوانان به دلیل اینکه نمی‌توانیم رابطه استخدامی ایجاد کنیم باید در بخش‌های خصوصی از آنها بهره ببریم.

نام واحدهای تولیدی گلستان که تسهیلات دریافت کردند رسانه‌ای می‌شود

استاندار گلستان با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به طور جدی کار کردیم و از مسئولان صنعت، معدن و تجارت گلستان می‌خواهم نام واحدهای تولیدی که به آنها تسهیلات پرداخت شده را رسانه‌ای کنند تا مردم استان بدانند اشتغال چگونه به وجود آمده است.

هاشمی از رشد ۴۳ درصدی صادرات استان گلستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این افزایش صادرات در حالی بوده که مشکلاتی با ترکمنستان و دیگر کشورها وجود دارد و این موضوع به ما بر نمی‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: از مردم گلستان می‌خواهیم در حوزه مبارزه با فساد به ما کمک کنند و اگر فردی برای منافع شخصی خودش در دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌کند را به حراست گزارش دهند تا پس از انتقال به ما آن را اصلاح کنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.