1397-04-27 16:01
546
0
55323
حفاظت محیط زیست گلستان:

انتقال آب زرین‌گل به شاهرود ممنوع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: انتقال آب از چشمه‌های زرین‌گل علی‌آبادکتول به شهرستان شاهرود در استان سمنان ممنوع شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان با اشاره به طرح گردشگری آشوراده اظهارداشت: سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کرده است و با توجه به اینکه آشوراده در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد و مدیریت آن برعهده مازندران است، نظارت بر اجرای پروژه را به استان گلستان تفویض کرد.

وی افزود: طرح گردشگری آشوراده اکنون در شورای عالی معماری و شهرسازی است که پس از تصویب، اجرای آن آغاز می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول هم بیان داشت: با توجه به اینکه طرح و پروژه‌های بالای 2 هکتار مشمول ارزیابی زیست محیطی می‌شود، سرمایه‌گذاران طرح مساحت را کاهش دادند و ما هم مجوزهای لازم را صادر کردیم.

وی در خصوص خلیج گرگان هم گفت: در مصوبه اخیری که برای خلیج گرگان داشتیم 2 پروژه پیشنهاد شده است. یکی از این پروژه‌ها در بخش شرقی خلیج و لایروبی دهانه اتصال دریا با خلیج است که در حوزه گلستان قرار دارد. پروژه دوم مربوط به تأمین آب خلیج از  منابع غرب خلیج در مازندران است که باید مصوبه دولت را داشته باشد.

عبدوس در خصوص ممنوعیت انتقال آب از چشمه‌های زرین‌گل علی‌آبادکتول به سمنان اظهارداشت: انتقال آب چشمه‌های زرین گل به شاهرود، برای مدتی موجب نگرانی مردم شد. با بازدیدهایی که کارشناسان وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست از منطقه داشتند و توضیحاتی که به آنها ارائه دادیم، موجب شد که به این نتیجه برسند که تأمین 200 لیتر برثانیه آب مورد نیاز برای شاهرود در حوزه سیاسی استان سمنان امکانپذیراست.

وی گفت: برهمین اساس دیگر نیازی به انتقال آب از چشمه‌های زرین‌گل به شاهرود نیست و در مورد تخریبی هم که در گذشته برای انتقال آب چشمه‌های قطری به سمنان اتفاق افتاده بود، اعلام شد که گلستان حق پیگیری در مورد این تخریب‌ها را دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.