1397-04-25 08:27
688
0
55236
مدیرکل بهزیستی گلستان:

۷۰۰ کودک در مراکز بهزیستی استان گلستان نگهداری می‌شوند

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: ۷۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند و این نهاد علاوه بر این خدمات، در حوزه پیشگیری از معلولیت هم فعالیت دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ ابراهیم غفاری در دیدار با اعضای خانه مطبوعات گلستان در گرگان اظهارداشت: خدمات بهزیستی وسیع و گسترده است و در حوزه‌های مختلف مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان بدسرپرست، معلولان، بیماران اعصاب و روان و غیره خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان داشت: 700 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند و این نهاد علاوه بر این خدمات، در حوزه پیشگیری از معلولیت هم فعالیت دارد.

غفاری تاکید کرد: 99 درصد کودکان غربالگری شنوایی می‌شوند و اگر نیاز به کاشت حلزون باشد با هماهنگی در 3 سالگی 40 میلیون تومان برای کاشت حلزون پرداخت می‌شود. این کودکان در سنین 3 تا 6 سالگی در مراکز شنیداری برای تربیت و آمادگی به مدرسه معرفی می‌شوند.

وی گفت: برای پیشگیری از معلولیت، دانش آموزان متوسطه دوم تحت آزمایشات و مشاوره ژنتیکی قرار می‌گیرند تا از بارداری‌های پر خطر و دارای آسیب برای فرزند جلوگیری شود.

غفاری با اشاره به خدمات مشاوره توسط بهزیستی اظهار کرد: 100 درصد مددکاران حرفه‌ای ما در حوزه زنان، خانم هستند و در مجموعه بهزیستی 60 تا 70 درصد عوامل از بانوان هستند که علاوه بر مشاوره به زوجینی که قصد طلاق و جدایی دارند و به تمام زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های مختلف مشاوره می‌دهند.

وی در مورد خبرنگاران و حمایت از خانه مطبو عات تصریح کرد: ما خود را جدا از خبرنگاران و رسانه‌ها نمی‌دانیم و در کنار آنان هستیم و هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم زیرا رسانه‌ها نیز همیشه برای اطلاع‌رسانی در کنار ما بودند و اخبار ما را پوشش دادند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.