1397-04-24 04:31
911
0
55200
معاون ستاد مبارزه با موادمخدر؛

پیشگیری؛ تنها راه رسیدن به جامعه عاری از اعتیاد است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: امروز پیشگیری تنها راه رسیدن به جامعۀ عاری از اعتیاد است و این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد و همه را موظف به ارائۀ برنامه در این راه کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سید نجیب حسینی در نخستین یادواره 20 شهید مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس با اعلام این مطلب ، آگاهی بخشی به خانواده ها و فرزندان را به عنوان یک امر مهم یادآور شد.

وی افزود: اگر امروز هر جا سخن از اقتدار ایران است، اگر توانسته ایم کشورهای اسلامی را نجات دهیم و دشمن در آنسوی مرزها زمین گیر شده است به برکت خون شهدایی است که برای حفظ این مملکت از جان خود گذشتند.

حسینی تصریح کرد: جامعۀ سالم امروز ایران اسلامی، مدیون این خون های پاک است و اگر امروز از گوشه و کنار از زبان افراد مغرض شنیده می شود مبارزه اثرگذار نبوده است باید گفت اگر اثرگذار نبود باید وضعیت ما نیز مانند بسیاری از کشورهای گرفتار منطقه و جهان بود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: 86 درصد زمین های زیر کشت خشخاش و 87 درصد تولید تریات در همسایگی ماست و به بهانۀ حقوق بشر 20 سال قبل طالبان را در این منطقه پایه گذاری کردند و بنایشان ریشه کنی این بلای خانمان سوز بود اما نه تنها کم نشد بلکه از تولید از 1000 تن به 10 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به مواد مخدر به عنوان یک معضل بزرگ در جهان ادامه داد: در ایران اسلامی طبق پژوهش های انجام شده مهمترین دغدغه خانواده ها اعتیاد است و در اهمیت و ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی همین بس که 2 سال است رهبر معظم انقلاب شخصا در راس، این مسئله را پیگیر هستند.

سیدنجیب حسینی همچنین گفت: طی سالهای اخیر گام های خوبی در راستای پیشگیری برداشته شده است بطوریکه نه تنها اجازه ورود مواد به کشور داده نشده است بلکه از ترانزیت این مواد از طریق ایران نیز جلوگیری شده است.

وی اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر را از ملزومات تحقق پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: دشمن روز به روز  به تجهیزات خود می افزاید و از هیچ کوششی برای حرکت نمی ایستد پس باید همه اقشارو مردم به میدان بیایندو در این مسیر یاری کنند.

حسینی افزود: امسال در حوزه دانش آموزان و در راستای اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد 400 میلیارد ریال اختصاص و پس از 5 سال اجازه پژوهش در مدارس پیرامون مواد مخدر داده شده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 700 نوع ماده مخدر درجهان  وجود دارد که جوانان و خانواده ها را تهدید می کند و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، هزینه آموزش و انجام اقدمات پیشگیرانه در دوره متوسطه به ویژه را تامین می کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این یادواره ضمن خوش آمدگویی ،ترویج فرهنگ شهادت، دمیدن روح حماسه سازی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، عمل به توصیه های مقام معظم رهبری ، توجه و تجلیل از خانواده های شهدا را از اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

عبدالقدیر کریمی تصریح کرد: با تلاش های همکاران شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان طی سه سال گذشته گنبدیکاووس مقام ممتاز استانی را کسب کرده است.

وی راهبرد داخلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان را نیز همگام با همه حوزه های قضایی ، امنیتی و انتظامی و تاکیدات مقاوم معظم رهبری و دولت ، اجتماعی سازی مبارزه با این بلای خانمان سوز دانست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.