1397-03-30 10:58
945
0
54519
در آیین اختتامیه طرح های حوزه اجتماعی استان؛

سند جامع پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی در گلستان رونمایی شد + تصاویر

سند جامع برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی گلستان با محوریت اداره‎کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در استان و مشارکت فرمانداران طی یک سال به همت پژوهشگران استان تهیه و تدوین و امروز با حضور معاون وزیر کشور رونمایی شد.

به گزارش گلستان ما، آیین اختتامیه اجرای طرح های پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استانداری گلستان ظهر امروز  با حضور "تقی رستموند" معاون وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان برگزارشد.

Ronamaie 1

عبدالرضا چراغعلی در این مراسم اظهار کرد: تنها با همدلی و هم افزایی دستگاه ها می توان در حوزه های کاهش اسیب های اجتماعی به توفیق رسید

وی افزود:هیچکس حق ندارد تقصیر آسیب های جامعه را بهه گردن دیگری بیندازد، همه باید دست به دست هم بدهند و با تلاش جهادی تا این اهرمین که خانواده ها را احاطه کرده از بین برود.

Ronamaie 1

محمد بروجردی، پژوهشگر برجسته، استاد دانشگاه  و فعال اجتماعی ومولف سند جامع در ادامه گفت:آسیب ها در کل جامعه وجود دارد و به فراخور فرهنگ ها  مشکلاتی را به وجود می آورد.این یک معضل انسانی است.

وی با بیان اینکه 17 میلیون حاشیه نشین در کشور شناسایی شده است، افزود: آسیب های جتماعی نخاله پرور نیست بله واقعیت یک جامعه است که به سبب مدیریت آن جامعه شکل می گیرد

این پژوهشگر حوزه علوم انسانی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی یک شبکه است و باید ان را به صورت شبکه و در تعامل با جامعه دانست.

وی یادآورشد: مدیران با مشارکت و توسعه تجارب باید رویکردی را به ارمغان اورند که نرخ امید در میزان همگرایی اجتماعی، میزان همگرایی و نرخ مسئولیت پذیری افزایش یابد و در این راه مهندسی مجدد اسیب ها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها مورد انتظار است

بروجردی بیشترین آسیب ها در جامعه را متوجه زنان و دختران بیان کرد و گفت: نمی توان از زن بعنوان تربیت کننده نسل به سادگی گذشت بنا براین باید برای آنان برنامه های هدفمند تعریف شود .

Ronamaie 1

ریشه آسیب های اجتماعی فاصله گرفتن از خداوند است/ سمن ها بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب ها درگلستان

آیت الله نورمفیدی ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح های پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استانداری گلستان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی چیزجدیدی نیست، درهمه عصرهای وجود داشته  و به دلیل  بسته بودن جوامع به شکل محدودتری پدیدار می شد.

وی افزود: امروزه با تغییر جوامع و پیشرفت تکنولوژی  و کم شدن فاصله بین افراد در دنیا شکل اسیب ها نیز تغییر کرده است

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: ریشه آسیب های اجتماعی فاصله گرفتن بشر از خداوند و آگاهی است، در نظام افرینش داریم کسی از خدا غافل شود شیطانی در کنار ان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: آسیب ها از گذشته ها وجود داشته و تا همیشه ادامه خواد داشت اما باید برای مقابله با آن ها در همه زمینه ها برنامه ریزی کنیم.

نورمفیدی اذعان کرد: امروزه هر کس سر در گریبان خود و در منیت است و به بیرون از خویش توجهی نداردو این امر برای جامعه آسیب زاست.

امام جمعه گرگان ادامه داد:  مبارزه با آسیب ها باید از دل مردم و در محلات مختلف تحت عنوان گروه های مردم نهاد انجام شود نباید در این زمینه تنها به دولت متکی بودالبته باید از آن ها کمک گرفت، من به این فعالیت ها در استان امید دارم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خاتمه گفت: زمانی مردم کمر همت ببندند و پای کار بیایند راحت تر می توان جلوی غول آسیب ها ایستاد  و این نص صریح قرآن است که اگر یک انسان را نجات بدهی به مانند این است که همه اسنان هر ار نجات داده ای.

700هکتار حاشیه نشینی و سکونتگاه غیر مجاز در استان شناسایی شد

علی اصغر طهماسبی ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح های پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استانداری گلستان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد: سند آسیب های اجتماعی با محوریت مدیریت امور اجتماعی و دفترنماینده ولی فقیه از یکسال گذشته به همت فرهیختگان استان تدوین و امروز در این مراسم رونمایی شد.

وی افزود: در حوزه اسیب های اجتماعی 18 اسیب در کشور شناسایی شد و 6 اسیب عمده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پرداختن به آن تاکید و از بین بردن آن به ریس جمهور ابلاغ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی‎گری و حاشیه‎نشینی و سکونتگاه‎های غیرمجاز از جمله آسیب‎های اجتماعی مهم و عمده در جامعه  به شمار می آید.

طهماسبی  با بیان اینکه ازسال 92 تاکنون رشد 100 درصدی در فعالیت سمن ها در استان داشتیم، بیان کرد: از ظرفیت دستگاه ها به ویژه سمن‎های مردم‎ نهاد برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی استفاده شد که در این زمینه کمک فراوانی  به دستگاه ها داشتند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:در سال 1396 وزارت کشور اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را برای فعالیت در حوزه آسیب‎های اجتماعی به استانداری‎ها تخصیص داد که همه آن را  در اختیار انجمن‎ها و سمن‎های مردم نهاد قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  برای شادی و نشاط جوانان یک جشنواره برگزار کردیم، گفت: امسال این  جشنواره های فرهنگی ورزشی را در 7 مورد پیش بینی کرده ایمف براین اساس  از اول تا پنجم تیرماه میزبان مسابقات بین‎المللی ووشو خواهیم بود.

طهماسبی افزود: در زمینه کنترل و کاهش اعتیاد، هر فرمانداری موظف شد یک منطقه آلوده را شناسایی کنند و تحت عنوان "طرح شهید شوشتری" در سال 1397 هر شهرستان پاکسازی دو منطقه آلوده را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: بیش از 8 تن انواع مواد مخدر طی دو ماهه امسال در استان کشف شد.

طهماسبی اضافه کرد: پیرامون معضل طلاق آموزش های قبل و حین ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و دستگاه قضایی در استان گلستان انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای توانمند سازی  زنان سرپرست خانوار  مناطق حاشیه نشین و زنانی که همسران معتاد دادرند و یا در زندان هستند، با همکاری بهزیستی  وفنی و حرفه ای توانمندسازی و اشتغال این افراد در دستور کار کار قرار گرفت.

وی به معضل حاشیه‎نشینی در استان اشاره کرد و گفت:  آمار حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز قبل از دولت یازدهم 40 هکتار در گلستان  اعلام شد اما امروز با راستی‎آزمایی انجام شده مشخص شد، قریب به 700 هکتار حاشیه‎ نشینی در استان وجود دارد که خودکشی طلاق و سرقت و اعتیاد و .. از معضلات آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان سکونتگاه های غیر مجاز را یکی از مهترین مکان  برای افزایش آسیب های اجتماعی بیان کرد و در خاتمه گفت: در سال 1396 بالغ بر 6.5 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با حاشیه‎نشینی استان گلستان اختصاص یافت.

براساس این گزارش، سند جامع برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی گلستان  با محوریت اداره‎کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در استان و مشارکت فرمانداران طی یک سال به همت پژوهشگران استان تهیه و تدوین شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه آسیب های اجتماعی ، برگزاری نمایش خیابانی، تصویری گری زنده توسط هنرمند گلستانی، تجلیل از زنان کار آفرین سرپرست خانوار، کودکان کار و نخبه علمی و فرهنگی و بیماران آسیب دیده ای که توانستند با وجود بیماری به فعالیت و اشتغال بپردازند  از برنامه آیین اختتامیه اجرای طرح های پیشگیری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استانداری گلستان بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.