1397-03-26 12:03
512
0
54401
همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

آغاز طرح تابستانه پلیس گلستان/ اجرای طرح سالم‌سازی دریا با مشارکت بسیج در سواحل استان

همزمان با سراسر کشور طرح تابستانه پلیس گلستان آغاز شد که در این راستا سه ایستگاه پلیس در سواحل، 16 ایستگاه پلیس در تفرج‌گاه‌ها و مناطق تفریحی و 12 پاسگاه و ایستگاه پلیس‌راه به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، طرح تابستانه پلیس گلستان همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد و این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

استان گلستان نیز از آنجایی که به عنوان یکی از استان‌هایی که از سواحل، مناطق تفریحی جنگلی و توریستی برخوردار است، مسافران زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می‌کند.

از این رو می‌طلبد تا پلیس و دستگاه‌های خدمت‌رسان در ایام تابستان، با اجرای طرح‌های ویژه، شرایط را برای رفاه حال مسافران فراهم کنند تا شاهد گسترش صنعت گردشگری در استان گلستان باشیم.

از سوی دیگر صبح روز پنج‌شنبه مراسم تشییع پیکر هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان بر دستان مردم شهیدپرور استان گلستان و شهرستان گرگان تشییع شد.

شهید سیدرضا حسینی‌نوده که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید برگ زرینی بر افتخارات مردم مومن و متدین و شهیدپرور استان گلستان است که در کنار تلاش برای توسعه و پیشرفت بر آرمان‌های نظام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی خود ایستاده‌اند و زره‌ای از اعتقادات خود عقب ننشسته و نخواهند نشست.

بر همین اساس به منظور دفاع از راه شهدا و امام شهدا و در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و به منظور رفاه حال شهروندان و پیشگیری از جرائم خاص و آسیب‌های اجتماعی، پلیس گلستان طرح سالم‌سازی دریا را برای ایام تابستان در سواحل استان پیش‌بینی کرده است.

*اجرای طرح سالم‌سازی دریا با مشارکت بسیج در سواحل گلستان

فرمانده انتظامی گلستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی وظیفه نیروی انتظامی است.

علی‌اکبر جاویدان گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های پلیس، ارتقاء طرح امنیت اخلاقی در جامعه است که با نزدیک‌شدن به فصل تابستان، این طرح در تفرجگاه‌ها و مناطق ساحلی تشدید می‌شود که هدف از اجرای این طرح، برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و فراهم‌کردن فضای امن توأم با آرامش، برای مسافران است.

وی اضافه کرد: این طرح همزمان با آغاز طرح تابستان پلیس در سواحل استان گلستان اجرا خواهد شد و در این راستا همکاران من در انتظامی گلستان در سه ایستگاه پلیس در مراکز ساحلی و 16 ایستگاه پلیس، در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری گلستان به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جاویدان تاکید کرد: در این طرح تلاش می‌شود با همکاری نیروهای بسیجی، پلیس‌های افتخاری و افزایش مشارکت‌های مردم قانونمند استان گلستان شرایط مناسبی را برای حضور مسافران در مناطق تفریحی و گردشگری استان گلستان فراهم کنیم.

*آمادگی پلیس‌راه گلستان در 12 پاسگاه و ایستگاه در طرح تابستان

از سوی دیگر با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و شروع فصل تابستان افزایش موج سفرها و ترددها در جاده‌های استان گلستان به عنوان استان معبر سفر برای زائران امام رضا (ع) و استان مقصد برای گردشگران مشتاق به حضور در مناطق گردشگری گلستان، مسوولیت پلیس‌راه استان سنگین‌تر شده و نیاز است این پلیس آمادگی بیشتری را برای خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد.

رئیس پلیس‌راه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح تابستانه پلیس شاهد افزایش تردد در سطح جاده‌های استان گلستان هستیم.

علی عبدی گفت: بر همین اساس در طرح تابسانه پلیس گلستان، پلیس‌راه فرماندهی انتظامی گلستان در 12 پاسگاه و ایستگاه پلیس‌راه آماده خدمت‌رسانی به مسافران است.

وی اضافه کرد: در این طرح با توجه به افزایش سطح سفرها و تردد‌ها در جاده‌های استان، با جدیت و بر اساس قانون با ارتکاب شوندگان به تخلفات رانندگی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه گلستان گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، رانندگی با تلفن همراه و با حالت خواب‌آلودگی و نبستن کمربند ایمنی از مهمترین تخلفات رانندگی است که باعث بروز حادثه رانندگی و حتی حادثه منجر به فوت می‌شود.

عبدی بیان کرد: بر همین اساس تقاضای ما از تمامی رانندگان این است که رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب و عجله در رانندگی، پرهیز از رانندگی با حالت خواب‌آلودگی و خستگی، پرهیز از صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی و توجه به علائم نصب شده در طول مسیر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: رانندگان توجه داشته باشند که طول سفر جزئی از سفر است و تلاش کنند از طبیعت جاده‌های استان گلستان نیز استفاده کرده و هر سه ساعت 15 دقیقه استراحت را در دستور کار سفر خود قرار دهند تا شاهد سانحه رانندگی نباشیم.

گفتنی است، در 10 روز نخست آغاز طرح تابستانه در سال 1396، 6 نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان گلستان جان خود را از دست دادند که تمامی آنها از افراد بومی استان گلستان بوده‌اند.

سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بیشترین عوامل وقوع سوانح رانندگی در سطح جاده‌های استان بوده در 10 روز ابتدایی آغاز طرح تابستانه پلیس در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.