1393-08-15 07:03
1829
0
5396

حضور نوجوانان در آئین پخت حلیم سوم محرم در گلستان + تصاویر

آیین پخت حلیم درشب سومین روز از شهادت سید الشهدا(ع) توسط عاشقان آن حضرت در سراسر گلستان برگزارشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ،در شب سوم از شهادت سرور و سالار شهیدان کمتر محله ای درگلستان یافت می شود که حلیم نذری پخت نکند.

مردم گلستان به غذا و حلیم نذری اعتقاد زیادی دارند و معقدند هر کس ذره‌ای از آن را تناول کند به برکت نام اهل بیت(ع) از گزند حوادث و بیماری‌ها حفظ می‌شود و در امان می‌ماند.

در کنار هر دیگ حلیم عده ای از نوجوانان  و جوانان می نشینند و ضمن  هم زدن حلیم به قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی به همنوایی با کاروان اسرای اهلبیت امام حسین (ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) می پردازند.

IMG 1617

برخی ازمردم به دیگهای نذری در منازل سادات مراجعه می کنند و ضمن دعا ، پارچه های سبزی را برای حاجت گرفتن به دیگ های حلیم می بندند و معتقدند امام حسین(ع)حتما به منازل فرزندان خود سر می زنند.

IMG 1589

در کنار حلیم های نذری حاجات را باروشن کردن شمع از خدا می خواهند و حضرت سیدالشهدا  و ۷۲ تن از یاران باوفای دشت نینوا را واسطه حاجات خود می کنند.

IMG 1605

IMG 1628

در برخی از شهر ها و روستاهای استان اعتقاد دارند اگردر دیگ حلیم را بعد از پخت تا صبح بگذارند و "زیارت عاشورا " و " یس"بخوانند، حضرت امام حسین(ع) و حضرت بوالفضل عباس (ع) دست خود رابه آن می زنند  و شکل آن بر حلیم های نذری می افتد و از این رو تا صبح "زیارت عاشورا "و "یس "قرائت می کنند.

مردم گلستان دیگ های حلیم را بواسطه ادای نذر، نیت شفا گرفتن مریضان و استجابت دعاها می پزند و دربین عاشقان سیدالشهدا پخش می کنند.

همگام با عاشقان سیدالشهدا در سراسر ایران پخت حلیم نذری در ایام محرم و روز و شب تاسوعا و عاشورا ، سومین روز شهادت شهدای دشت کربلا ،روز اربعین و چهل و هشتم محرم در گلستان انجام می شود.

IMG 1587

IMG 1617

IMG 1587

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.