1397-03-03 09:09
2511
0
53688
همزمان با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی؛

کامیون‎داران شرق گلستان به پایین بودن کرایه‎ها اعتراض و در گالیکش دست از کار کشیدند + تصاویر

شماری از کامیون داران شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در اعتراض به پایین بودن کرایه حمل بار، عصر دیروز دست از کار کشیدند و در کمربندی گالیکش تجمع کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، عصر دیروز چهارشنبه جمعی از کامیون داران شهرستان‌های شرق گلستان (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه) به دلیل مشکلات وضعیت حمل‌ونقل و وضعیت اقتصادی خود، حدود 30 دستگاه کامیون را در کمربندی شهر گالیکش متوقف کرده و با بالا بردن تریلی کامیونشان خواستار رفع مشکلات خود شدند.

کامیون داران در این خصوص گفتند: کرایه حمل‌ونقل کامیون‌ها از سال 92 تاکنون هیچ تغییری نکرده ولی تورم باعث رشد هزینه‌های خودرو آنان شده و وضعیت معیشتی آنان با مشکل روبرو است.

به گفته کامیون داران، قیمت لوازم‌یدکی کامیون با رشد چشمگیر دو الی سه برابری، فشار سنگینی را بر آن‌ها تحمیل کرده و افزایش نرخ بیمه نیز مشکلات کامیون داران و رانندگان را دوچندان کرده است.

به گفته آن‌ها، برخی از کامیون داران و رانندگان مطالبات چند صد میلیون ریالی از شرکت‌های باربری نظیر آبادان و خلیج‌فارس داشته و باگذشت چندین ماه مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

برخی از کامیون داران در ادامه افزودند: برخی از کامیون داران و رانندگان به دلیل تأخیر بیش‌ازحد در دریافت مطالبات از شرکت‌های باربری، مجبور می‌شوند حواله‌های خود را باکم کردن میزانی از طلب، به دلالان بفروشند.

کامیون داران و رانندگان با تأکید بر اینکه دوستداران و خادمان کشور هستند، محاسبه نرخ باربر مبنای تن بر کیلومتر را خواسته اصلی خود عنوان کردند.

آن‌ها با اشاره به بی‌تفاوتی سندیکای کامیون داران عنوان کردند: توقع ما این بود که سندیکا از حق‌وحقوقمان حمایت کند و پیگیر مشکلاتمان شود اما آن‌ها برای بهبود وضعیت بغرنج مالکان کامیون‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند.

اعتصاب‌کنندگان خاطرنشان کردند: از صبح که در اینجا جمع شده‌ایم، هیچ مسئولی برای حل مشکل و یا حداقل شنیدن مشکلات ما اینجا نیامده و گویا مسئولان نیز ما را رها کرده‌اند.

کامیون داران تحصن‌کننده خاطرنشان کردند: تا زمانی که مشکل ما رفع نگردد بی‌حرکت ماندن کامیون‌ها برای مالکان به‌صرفه‌تر است.

به گزارش «نیلکوه» با توجه به اینکه از اواسط هفته جاری دروی محصولات کشاورزی در شرق گلستان آغازشده می‌طلبد مسئولین راه چاره‌ای در این خصوص اندیشه کنند تا کشاورزان برای بردن محصولاتشان در پی این اعتراض و دست از کار کشیدن کامیون داران دچار مشکل نشوند.

nilkooh2999 1

nilkooh2999 1

nilkooh2999 1

nilkooh2999 1

nilkooh2999 1

nilkooh2999 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.