1397-03-02 14:04
934
0
53674
به همت گروه آموزشی زبان انگلیسی استان؛

مسابقه TIP درگلستان برگزار شد/ معرفی نفرات برتر + تصاویر

مسابقه TIP یا ارائه متمرکز سرعتی در رشته زبان انگلیسی به همت گروه آموزشی زبان انگلیسی و موسسه انتشارات جوان استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ بعد از فراگیر شدن درس زبان انگلیسی، همواره مشکلاتی در این درس در بین دانش آموزان ‏وجود داشته است. لذا ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و همچنین بالا رفتن کیفیت آموزشی این درس از ‏دغدغه های همیشگی دبیران زبان انگلیسی بوده است‎.

با توجه به حضور در جامعه ی جهانی و پیشرفت پر سرعت دنیا، کمبود وقت در لحظه لحظه های زندگی ‏احساس می گردد‎. معمولا فرصت های کمی برای پرسش و پاسخ و ارایه و معرفی موارد جدید در زندگی احساس می گردد.

به این دلیل دو ‏معمار برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی در کشور ژاپن ارایه ی تصاویر معماری را به صورتی خلاقانه انجام دادند. او ۲۰ عکس را پشت سر هم نمایش دادند و برای هر عکس بیست ثانیه توضیح دادند و از دیگران هم درخواست ‏کردند که با ارایه ۲۰ثانیه ای برای ۲۰ عکس بیشترین و مفیدترین محتوا را در کمترین زمان ممکن ارایه دهند.

Screenshot ۲۰۱۸ ۰۵ ۲۰ ۱۴ ۲۳ ۴۶

در این راستا و در جهت برآورده کردن  نیاز همکاران و دانش آموزان گروه آموزشی زبان انگلیسی استان گلستان اقدام به برگزاری ‏مسابقه ای به نام مسابقه TIP در بین دانش آموزان پایه نهم این استان نمود.‌‎

کارشناسان زبان اهداف برگزاری این طرح را ارتقای سطح علمی دانش آموزان شهرستان در درس زبان انگلیسی‎، کیفیت بخشی درس زبان انگلیسی‎، ایجاد انگیزه برای دانش آموزان‎، شناسایی دانش آموزان نخبه و توانمند در این رشته‎، شناسایی و بررسی مشکلات یادگیری زبان‎، ارایه ی زبان انگلیسی به شیوه ی متفاوت و نوآورانه‎ بیان کردند.

engelisi 1

TIP طرحی برای پیشرفت خلاقیت در زبان انگلیسی

"سراله دماوندی کمالی" سرگروه زبان انگلیسی شهرستان کردکوی و مدرس کشوری با تشریح چگونگی این طرح در حاشیه برگزاری مسابقه مرحله استانی به خبرنگار ما گفت: مسابقه TIP یا Turbo Intensive Presentation در واقع یک مسابقه ای هست که از طرح pechakucha یا ۲۰×۲۰ که در ژاپن برگزارشد، گرفته شده است.

وی افزود: دانش آموزان در دو سطح عادی و خاص باید با هم مسابقه دهند. این طرح توسط گروه زبان انگلیسی استان گلستان، در اداره آموزش و پرورش استان گلستان بومی سازی شد.

سرگروه زبان انگلیسی شهرستان کردکوی تصریح کرد: این طرح باعث میشود که بچه ها خلاقیتشان خیلی پیشرفت کند و بتوانند در کمترین زمان ممکن بیشترین ‏اطلاعات را انتقال دهند.

engelisi 1

دماوندی اذعان کرد: این طرح یک طرح نوینی ست از این جهت که دانش آموزان یاد میگیرند وقتی ۶ دقیقه میخواهند ‏برای دیگران صحبت کنند، آن ۶ دقیقه را با استفاده از مفاهیم مختلف انجام دهند و همیشه یکنواخت صحبت نکنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های مثبت این طرح این است که به دانش آموزان یاد میدهد که اعتماد به نفسشون بالا باشه و بتوانند ‏برای همه صحبت کنند. 

این مدرس کشوری یادآورشد: یکی از محورهای اصلی این برنامه هم محور ملی – مذهبی بود که دانش آموزان بتوانند کشور ‏خودشان را و فرهنگ خودشان را به سادگی بیان کنند.

Screenshot ۲۰۱۸ ۰۵ ۲۰ ۱۴ ۲۵ ۰۵

گرگان، گنبد و رامیان نفرات برتر شدند

‌‎سرگروه زبان انگلیسی کردکوی در خاتمه گفت: مرحله شهرستانی این طرح در زمستان ۹۶ برگزار شد و مرحله استانی در ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در گرگان برگزار شد. داوران مجموعه  اسماعیل محمدی، اعظم احمدی، سراله دماوندی کمالی، سپیده نیکدوز، آتنا باقری و محدثه ‏نوروزی بودند که در این مرحله دانش آموزانی از گرگان، گنبد و رامیان نفرات برتر شدند.‏

بنی هاشمی سرگروه زبان انگلیسی علی آباد کتول در این خصوص گفت: سرگروه های شهرستان ها و دبیران استان هم از این طرح خلاقانه استقبال کردند و ‏شور و حالی در مجموعه زبان انگلیسی استان برقرار شد؛ سرمنشا همه اینها، ایده پردازی ظریف و خلاقانه و اسپانسرینگ  دکتر ‏دماوندی و آموزش ها و اشتیاق زایدالوصف استاد محمدی است که الگویی برای همه دبیران زبان انگلیسی استان ‏هستند.

engelisi 1

وی افزود: مسابقه TIP این امکان را فراهم کرد که دانش آموزان به رقابت و تقویت توانایی های زبانی خود بپردازند. در روز نهایی برگزاری مسابقه در مرحله استانی، شاهد ارائه های حیرت انگیزی از دانش آموزانی بودیم که واقعا تحسین همگان را بر می انگیخت.

سرگروه زبان انگلیسی علی آباد کتول خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا استعدادهایی این چنینی که بعضا ممکن است نادیده گرفته شوند، مورد توجه قرار گیرند. ‏کشف و پرورش چنین استعدادهایی واقعا ارزشمند است که انشاالله به همت دبیران زبان و برگزاری چنین طرح هایی این امکان بیش از پیش ‏فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.