1397-02-25 09:00
741
0
53453
مشکلات سر به فلک کشیده دانشجویان پردیس گرگان و پاسخ مسوولان

دانشجویان معترض: مسوولان به خواسته‌های صنفی و رفاهی دانشجویان توجه نمی‌کنند/ ثنایی: مطالبه‌گری حق دانشجوست؛ کمبودها برطرف می‌شود

قدمت 45 ساله ساختمان پردیس شهرستان گرگان؛ وضعیت بهداشتی و رفاهی این مرکز علمی را آنچنان بغرنج کرده که چندی پیش اعتراض و اعتصاب غذایی دانشجویان این دانشگاه را در پی داشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛  چندی پیش کلیپی از وضعیت اعتصاب غذایی جمع کثیری از دانشجویان پردیس امام خامنه‌ای شهرستان گرگان در فضای مجازی منتشر شد تا مسوولان این مرکز علمی از خواب غفلت بیدار شوند و چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات صنفی، رفاهی و بهداشتی این دانشگاه کنند.

دانشجویان پردیس امام خامنه‌ای شهرستان گرگان بر این باور هستند که این مرکز علمی اصلا حال و روز خوشی ندارد و آنها گوش شنوایی هم برای رسیدگی به مشکلات‌شان پیدا نکردند و هر چه فریادشان برای مطالبه‌گری بلندتر می‌شود انگار مسوولان بی‌تفاوت‌تر می‌شوند؛ حالا دیگر طاقت دانشجویان طاق شده و با در میان گذاشتن مشکلات صنفی با خبرنگار خبرگزاری فارس استان گلستان برای رفع این دغدغه‌ها استمداد طلبیدند.

* مطالبات صنفی دانشجویان براساس مستندات است/ مسوولان پردیس اگر به فکر هستند مشکلات دانشجویان را بشنوند

این دانشجویان معترض با اشاره به مشکلات بر زمین مانده این مرکز علمی بر لزوم تامین امکانات رفاهی برای دانشجویان تاکید کردند و گفتند؛ کیفیت غذای سلف سرویس دانشگاه بسیار بد است حتی دانشجویان به نشانه اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زدند و ظرف‌های غذا را از محل سلف سرویس تا ساختمان اداری چیدند که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شد.

یکی از فعالان فرهنگی دانشجویی پردیس که دل پردردی از وضعیت نابسمان صنفی دارد اشاره‌ای به مصاحبه یکسویه یکی از رسانه‌های استان با مسوول روابط عمومی پردیس گرگان اشاره می‌کند و مسائل پرداخته شده در آن رسانه را بی‌مبنا می‌خواند و ادامه می‌دهد اعتراض دانشجویان نسبت به کیفیت پایین غذای سلف سرویس که در فضای مجازی منتشر شد کاملا براساس مستندات واقعی است اما مسوولان دانشگاه می‌خواهند این مطالبه صنفی را کم اهمیت نشان دهند و اعلام کردند اعتراض 100 نفر از دانشجویان به غذای قورمه سبزی بوده؛ برای همین آن را از منوی غذایی حذف کردند.

پردیس به کما رفته اما مسوولان این مرکز همچنان در خواب هستند، اکثر دانشجویان پردیس از شرایط صنفی، رفاهی، بهداشتی و حمام، کمبود آب که همه اینها از فرسودگی ساختمان سرچشمه می‌گیرد گله دارند و بارها اعتراض خود را به مسوولان پردیس گوشزد کردند اما انگار مسوولان به دنبال رفع مشکل نیستند.

این فعال دانشجویی ادامه می‌دهد مستندات تصویری از امکانات نامناسب دانشگاه تهیه کردیم که به هیچ وجه در شأن دانشجو و هیچ انسانی نیست، چاه سرویس بهداشتی بالا زده و بوی گند آن همه را اذیت می‌کند و بلااستفاده مانده، حتی مایع دستشویی نیست که دستها را آنجا بشویند، فشار آب حمام آنقدر پایین است که نمی‌توانیم استحمام کنیم، اگر مسوولان پردیس به فکر هستند مشکلات دانشجویان را بشنوند اصلا آیا آنها حاضرند فقط برای لحظه‌ای خودشان در این شرایط قرار بگیرند؟.

این نکته را باز هم تکرار می‌کنم که مشکلات دانشجویان پردیس گرگان سر به فلک کشیده و مسوولان باید پاسخ دهند و مطالبات این قشر فرهیخته را پاسخگو باشند.

* اعتراض و مطالبه‌گری حق دانشجویان است

سرپرست پردیس آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان گرگان نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان پیرامون وضعیت رفاهی و صنفی دانشجویان گفت: ما مشکل تملک دارایی یا همان بودجه سال 1396 را داشتیم که خوشبختانه اکنون اعتبارات به دانشگاه تزریق شده است نخستین کاری که کردیم برای دانشجویان یک آب سردکن خریدیم و آن را در دانشگاه نصب کردیم.

نوید ثنایی با اشاره به اینکه در حال تهیه منبع آب هستیم، تصریح کرد: مسئله فاضلاب مهمترین مشکل پردیس گرگان است ساختمان پردیس قدمت زیادی دارد و مربوط به سال 1352 است، فاضلاب اینجا دیگر جواب کرده بود و نیاز به هزینه‌های زیادی داشت که به همت سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و مسوولان استانی توانستیم مبلغ موردنیاز را تهیه و از سوم تیر برای رفع این مشکل اقدام خواهد شد و تا پنج روز دیگر این وضعیت پایان می‌یابد.

وی در خصوص کیفیت پایین غذای سلف سرویس گفت: دانشجویان روی قورمه سبزی اعتراض داشتند که به نظر بنده حق آنها بود، دانشجویان بدون هیچ سرو صدایی و در سکوت کامل مطالبات خود را بیان کردند و ما وظیفه داریم آنها را پیگیری کنیم.

*پردیس گرگان رتبه نخست بهداشت را در کشور کسب کرده است

سرپرست پردیس آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان گرگان ادامه داد: پردیس گرگان جزو نادرترین مراکز در سطح کشور است و از نظر بهداشتی هر ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد حتی رتبه نخست را در بین سایر پردیس‌های کشور به دست آوردیم اما به دلیل اینکه ساختمان قدیمی است و قبلا مدرسه بوده نیاز به بهسازی بیشتری دارد که در این چند سال هزینه‌های زیادی برای دانشگاه داشته و ان‌شاءالله وضعیت بهتر هم خواهد شد.

ثنایی با اشاره به اینکه شاید حدود صد نفر از دانشجویان نسبت به این وضعیت اعتراض کردند، گفت: ساختمان پردیس گرگان قدیمی است و باید اعتبارات بیشتری به آن تعلق بگیرد برخی از پردیس‌های کشور مراکز برخورداری هستند و درآمد اختصاصی هم دارند اما پردیس گرگان درآمد اختصاصی ندارد و اکثرا بر اساس کمک هزینه‌ها تامین می‌شود.

وی بیان کرد: اصولا اعتبارات تملک هر سال در بهمن ماه می‌آید اما اعتبارات سال 1396 اوایل اردیبهشت ماه جاری آمد و توانستیم بخشی از اعتبارات را برای رفع کمبودها هزینه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.