1397-02-22 13:57
577
0
53402
مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

74 درصد بیماران خاص گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: حدود 74 درصد بیماران خاص استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که همه آنها به صورت رایگان بیمه شدند.

به گزارش گلستان ما، دکتر حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 5 دسته بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس جزو بیماران خاص محسوب می شوند.

وی افزود: با اینکه بیماری سرطان یک بیماری سخت و صعب العلاج است، ولی جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود. دیابت نیز یک بیماری مزمن و آزاد دهنده است اما این بیماری نیز جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود.

حسینی ادامه داد: 1416 نفر از بیماران خاص در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمامی این افراد به صورت رایگان بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان تصریح کرد: در سال های اخیر با اقداماتی که صورت گرفت، در بخش خدمات بیمارستانی و سرپایی تنها 5 یا 10 درصد مخارج از بیمار دریافت می شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بیماران خاص در تامین برخی از داروها، گفت: 96 درصد مبلغ داروی دسفرال بیماران تالاسمی را بیمه پرداخت می کند و تنها 4 درآن را بیمار می پردازد.

حسینی خاطرنشان کرد: سازمانهای بیمه گر نمی توانند به تنهایی 100 درصد هزینه ها را پوشش دهند و نیاز است که صندوقی در سطح ملی تشکیل شود که نه تنها این بیماران خاص، بلکه بیماران سرطانی، دیابتی و دیگربیماری های سخت و پر هزینه را تحت پوشش قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.