1397-02-17 10:58
569
0
53269
فاضل در مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استان ؛

مامایی حرفه‎ایی پر استرس و پرخطر است/ جامعه سالم با فعالیت و خدمات ماماها محقق می‎شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ماماها نقش مهمی در ارتقای سلامت مادران باردار دارند و این حرفه ای با استرس و خطر زیاد می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ عبدالرضا فاضل در مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استان گفت: سال گذشته در استان گلستان 35 هزار تولد زنده داشتیم که با تعداد بسیار کم ماماها کار بسیار بزرگی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارامیدواری کرد: درسال 97 با ردیفهایی که ایجاد می شود مقداری از زحمات این عزیزان کاسته شود.

وی خطاب به ماماها اظهار کرد: با بهره گیری از خدمات شما ماماها می توانیم جامعه و مادران سالم داشته باشیم تا از این طریق به سمت کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی حرکت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در ادامه گفت: طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف استان توانستیم میزان مرگ‌ و میر مادران باردار را کاهش دهیم.

عباس بدخشان افزود: در سال ۹۶ تعداد ۴۲ هزار زایمان در استان انجام شد که از این تعداد ۱۱ مورد مرگ مادر باردار را داشتیم. که البته دلیل آن به خاطر دچار بودن مادران به بیماری اعصاب روان و یا مشکل قلب و عروق بوده است.

وی با بیان اینکه تمام مادران در دوران بارداری نیازمند به مراقبت‌های ماما هستند، اظهار کرد: هیچ مادر بارداری نباید خود را بی‌نیاز از خدمات مراقبتی ماما بداند چرا که ماماها فقط درمان گر نیستند بلکه پایش گر هم هستند.

بدخشان گفت: با وجودیکه ۳۴۰ ماما در مراکز درمانی به مردم استان خدمات ارائه می‌دهند اما همچنان این مراکز با کمبود ۱۰۰ ماما مواجه می باشد.

گفتنی است در این مراسم از ۷۰ مامای نمونه استان گلستان تجلیل شد.

image ۲۰۱۸ ۰۵ ۰۶ ۱۱ ۲۲ ۰۹ ۸۴۵ W2C

image ۲۰۱۸ ۰۵ ۰۶ ۱۱ ۳۳ ۰۸ ۴۴۲ bok

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.