1397-02-12 12:03
771
0
53103
معاون هماهنگی وعمرانی استاندار گلستان:

پراکنش متناسب با جمعیت از اولویت های ساخت مدارس

معاون هماهنگی و عمرانی استاندار گلستان گفت: پراکنش متناسب با جمعیت یکی از اولویت های مدرسه سازی است لذا باید برای ساخت مدارس پیش بینی کرد که مهاجرت و خالی ماندن مدرسه وجود نداشته باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "میرمحمد غراوی" در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان در گرگان اظهار کرد: در بعد ساخت و ساز فضای آموزشی کشور بعد از انقلاب پیشرفت فراوانی شده و این از افتخارات نظام است .

وی افزود: مدارس قبل از انقلاب بسیار قدیمی، نامتوازن و ناایمن بود، اما بعد از انقلاب مدارس  استاندارد و با اصول ایمنی و امن در برابر زلزله و حوادث ساخته شد.

معاون هماهنگی و عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: تراکم جمعیتی بالایی در اوایل انقلاب وجود داشت، به طوریکه متوسط ۴۰ نفر در یک کلاس بودند در حالی که نرم جهانی ۱۶ است و این عدد اکنون به ۲۲ رسیده که این اقدامات در نوسازی مدارس برای دانش آموزان این مرز و بوم انجام شد.

مسئولان در نوسازی مدارس از تخصص و تجریه بالایی برخوردارند

غراوی با بیان اینکه مسئولان در نوسازی مدارس از تخصص و تجریه بالایی برخوردارند، اذعان کرد: یکی از ویژگی های شاخص نوسازی کشور این است که دستگاه اجرایی تخصصی و مسلط به امور ساختمان است و حتی بسیاری از دستگاه‌ها  از توان تخصصی آنان کمک می گیرند.

وی یادآورشد: رتبه اول نوسازی استان در ارزیابی عملکرد نشاندهنده دلسوزی و تجربه رو به گسترش مسئولان استانی است.

غراوی پراکنش متناسب با جمعیت را یکی از اولویت های مدرسه سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مدارس در مکان هایی ساخته شود که پیش بینی مهاجرت و خالی ماندن مدرسه در آن نباشد، هرچند که در گلستان تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

خریداری زمین برای ساخت مدرسه به صرفه نیست

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی از شهرها به علت گرانی زمین ، خریداری برای ساخت مدرسه به صرفه نیست، افزود:  بنابراین جاسازی و تخریب مدرسه و ساخت در همان مکان بهترین راه حل است .

غراوی خاطرنشان کرد: تنها وزارتخانه‌ای که تغییر فضای کاربری آموزشی دارد آموزش و پرورش است، این امر نیازمند مؤلفه‌هایی از قبیل همزمانی جایگزینی، توجیه ساخت و موافقت وزیر آموزش و پرورش است.

وی اذعان کرد: توسعه پایدار یعنی این که به حقوق نسل‌های بعد را هم در نظر بگیریم، باید به آینده فرزندان فکر کنیم و حتی اجازه تغییر یک مترمربع ازفضای آموزشی را ندهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خاتمه بیان کرد: اگر فضای آموزشی در منطقه‌ای وجود ندارد در طرح‌های جامع و تفضیلی منعکس کنیم تا چاره ای برای آن اندیشیدیه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.