1397-02-06 15:47
671
0
53004

همایش استانی گفت‌وگوی بین‌ نسل‌ها در گرگان برگزار می‌شود

مدیرعامل کانون جهان‌دیدگان استان گلستان گفت:‌ در راستای کاهش فاصله بین نسل‌ها همایشی با همین عنوان در ۱۲ اردیبهشت ماه در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛ صفیه هادی‌پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید متناسب با ‌طرح سالمندی همانگونه که به فرزندان ما خدمات ارائه می‌دهند متناسب با توانایی‌ها تامین رفاه اجتماعی سالمندان را باید در دستور کار داشته باشد.

وی افزود: ‌در این راستا طرحی را که معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان برنامه‌ریزی کرده و مجری آن هستیم تحت عنوان‌" زیست سالم و پویای سالمندی، همراه با نشاط اجتماعی‌" با رویکرد کاهش فاصله نسل‌ها در استان دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل کانون جهان‌دیدگان استان گفت:‌ در کردکوی و بندرگز و گرگان این طرح را به شکل اردو به همراه مادر،‌ مادر بزرگ و  نوه‌ها اجرا کردیم.

وی گفت: ‌10 اردیبهشت از ساعت 10 الی 12 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی این همایش را در قالب گفت‌وگوی بین‌ نسل‌ها اجرا می‌کنیم.

هادی‌پور بیان داشت:‌ کانون جهان‌دیدگان با برگزاری کلاس‌های ورزشی مانند یوگا و هنری و دوره‌های اجتماعی که مورد استقبال سالمندان قرار می‌گیرد به دنبال این است که دوره سالمندی را به یک دوره پرنشاط تبدیل کند.

وی گفت: ‌با همکاری برخی از ارگان‌ها مانند ورزش و جوانان خدماتی از قبیل عرضه بلیط استخر ورزشی به شکل مجانی و نیم‌بهاء به سالمندان ارائه می‌‌کنیم.

مدیرعامل کانون جهاندید‌گان استان افزود: 700 نفر عضو ثابتی ‌در این مرکز داریم که در کلاس‌های ما شرکت می‌کنند و یک هزار و 700 نفر عضو متغییر نیز در طول سال در کلاس‌های ما حضور می‌یابند.

هادی‌پور به برنامه‌ریزی‌هایی برای سالمندان از سوی صدا و سیما و رسالنه‌های جمعی تاکید کرد و گفت:‌ اگر درک متفابل در جامعه وجود داشته باشد جوانان سالمندان جامعه را درک می‌کنند.

وی افزود : سالمندی به شکل نامحسوس شروع می‌شود و تدریجی ادامه می‌یابد و سرکوب‌گر و ویران‌گر پیش می‌رود.

مدیرعامل کانون جهان‌دیدگان یادآور شد: هدف ما در این کانون این است که زمان  پیرشدن تدریجی را افزایش دهیم تا سالم و پویا پیر شدن امکانپذیر شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.