1396-12-02 15:04
416
0
50750
مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد؛

واریز ۶۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گلستان

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌های استان واریز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، علی‌اصغر هزارجریبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درآمدهای مالیاتی استان اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی شامل دو بخش درآمدهای مستقیم در قالب وصولی‌ها و غیرمستقیم شامل ارزش افزوده است.

وی افزود: در بخش مستقیم میزان درآمدهای مالیاتی استان 180 میلیارد تومان بوده که 58 درصد کل وصولی‌های استان را شامل می‌شود. همچنین در بخش غیرمستقیم و ارزش افزوده نیز 130 میلیاردتومان معادل 42 درصد درآمد مالیاتی در استان داشته‌ایم.

هزارجریبی درخصوص مالیات برارزش افزوده بیان داشت: امسال نیز این مالیات 9 درصد شامل 5 درصد مالیات، 3 درصد عوارض و یک درصد هم برای بیمه سلامت تعیین شد.

وی ادامه داد: از همین محل در 10 ماهه امسال بیش از 65 میلیارد تومان پول به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل وصول مالیات ارزش‌افزوده واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار داشت: تا سال گذشته عوارض هر شهر به همان شهر اختصاص داده  و بین شهر و روستاها توزیع می شد اما از امسال عوارض هر استانی به صورت یکجا تجمیع می‌شود و پس از آن 70 درصد سهم شهرها و 30 درصد مربوط به روستاییان خواهد بود.

وی گفت: براساس سرشماری سال گذشته سرانه هر فرد شهری و روستایی مشخص و به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌ها واریز می‌شود.

هزارجریبی با بیان اینکه در این طرح توجه بیشتری به مناطق محروم شده است، افزود: در این شیوه سرانه فردی که در شهر کلاله یا مراوه‌تپه زندگی می‌کند با فردی که در مرکز استان سکونت دارد، یکسان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.