1396-11-30 05:19
621
0
50666
به قلم جواد عموزاد :

به وقت خانه مطبوعات / شام آخر ارشاد و خبرنگاران گلستانی با لیست امید و خدمت

بنظر می رسد در این برهه که ثبت نام کاندیداها بجز در بخش مدیران مسئول حداقلی بوده و با توجه به بضاعت لیست های موجود ، "ائتلاف امید و خدمت" شایسته تر از دیگران بنظر می رسد .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد -  انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان دوشنبه 30 بهمن ماه در 4 استان کشور برگزار می شود در حالیکه سایر استانها قبل از این انتخابات خود را انجام داده و اعضای هیات مدیره خود را شناختند .

مروری بر سابقه خانه مطبوعات استان نشان از نوعی آشفتگی و از هم گسیختگی وجود دارد که تاکنون مانع از وحدت و انسجام بخشی به وضعیت بغرنج خبرنگاران و اصحاب رسانه استان شده است .

تا بحال دو دوره از انتخابات خانه مطبوعات در استان برگزار شد که هر دوبار با چالش های متفاوتی روبرو بود ، خانه مطبوعات اول دو دولت احمدی نژاد و روحانی را در بر گرفت و اگر چه دوران انتصاب اعضای هیات مدیره طولانی شد اما نفع چندانی برای جامعه رسانه ای نداشت تا همگان چشم به معجزه دومین دوره داشته باشند .

ششم دیماه سال 94 بود که دومین دوره خانه مطبوعات اعضای هیات مدیره خود را شناخت اما این خانه هم در ادامه با چالش اعضای هیات مدیره مواجه و نهایتا با دخالت بازرسین کار به مجمع عمومی و عزل همزمان مدیر و هیات مدیره 7 نفره انجامید .

تلاش ها زمانی بی اثر ماند که برای اولین بار خبرنگاران فهمیدند هیچ سهمی در مجمع عمومی خانه مطبوعات نداشته و سهام خانه مطبوعات بنام 12 نفر بیشتر نمی باشد که همان هیات موسس دوره اول می باشند ، در چنین فضایی جلسه مجمع عمومی بازرسین بی خاصیت شد و هیات مدیره دوره دوم اعتبار خود را مجددا بدست آورد، هر چند دو عضو هیات مدیره وحید عرب احمدی و زهره رجبی استعفای خود را تقدیم کردند .

این وضعیت باعث شد تا ارشاد گلستان با استفاده از روش "یکی به نعل و یکی به میخ" بازی را ادامه داده تا نهایتا مهلت قانونی خانه که دو سال بود تمام شود تا دو طرف هیچ بهانه ای نداشته باشند هرچند حجت الاسلام فضیلت بارها از دو طرف متهم به یکجانبه نگری شد .

حال در آستانه سومین آزمون خانه مطبوعات ، اصحاب رسانه و خبرنگاران و آنهایی که سابقه ایی در این عرصه دارند معمولا دل خوشی نداشته و زخم های متفاوتی از همنوعان خود خورده اند که مجال بیان نیست ، فضایی که خبرنگاران کهنه کار و دلسوز به دلایلی چون فقدان بیمه ، سابقه کاری مد نظر ارشاد ، مدرک تحصیلی و ... عرصه را رها کرده اند.

از زاویه دیگر شاهد حضور برخی افراد هستیم که آزمون خود را پس داده اند ، برخی افراد آنقدر در سیاست غوطه ور شده اند که به هیچ وجه نمی توانند از آن بیرون بکشند و یا اینکه در ادوار گذشته دم از صندوق خبرنگاران ، بیمه ، کلاس های آموزشی و ... می زدند اما در عمل چیزی دیده نشد .

از این جهت بنظر می رسد این دوره آخرین آزمون خبرنگاران گلستانی برای انتخاب هیئت مدیره دلسوز ، متعهد  و خبره در انجام کار باشد ، شاید بنظر می رسد در این برهه که ثبت نام کاندیداها بجز در بخش مدیران مسئول حداقلی بوده و با توجه به بضاعت لیست های موجود ، "ائتلاف امید و خدمت" شایسته تر از دیگران بنظر می رسد .

یک یا علی دیگر ...

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.