1396-11-30 05:15
583
0
50665
به قلم محمد چراغعلی :

انتخابات خانه مطبوعات گلستان و لیستی که آخرین امید خبرنگاران است

سرپرست خبرگزاری مهر گلستان گفت : تکرار می کنم، شاید انتقادهای بسیاری به افراد لیست امید و خدمت باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که قطعا آخرین امید است و برای هدایت خانه مطبوعات به مسیر اصلی رای می دهم.

به گزارش گلستان ما ؛ تقویم دوران فعالیتم در عرصه رسانه را وقتی ورق می زنم از همان ابتدا پر از گلایه همکاران از خانه مطبوعات و انجن صنفی بود.

ناکارآمدی خانه مطبوعات و مسیر نادرستی که انجمن طی می کرد تقریبا باعث شد همه چهره های اثرگذار رسانه خود را کنار بکشند و آن هایی که دستی بر قلم داشتند ناامیدانه به آینده جامعه خبری استان نگاه کنند.

در این مسیر انجمن صنفی با دسته گل های چهره های شناخته شد به جاده خاکی زد و آخر هم منحل شد.انتخابات دوره گذشته خانه مطبوعات با همه انتقادهایی که به آن می شد می رفت تا امید را دوباره برای خبرنگاران و فعالان رسانه زنده کند.

ولی مدت زمان زیادی نگذشت که خانه مطبوعات هم با کنار زدن اقلیت مدافع رسانه ها به مسیر خاکی وارد و این بار با رای فعالان رسانه ای منحل شد.اکنون که به انتخابات خانه مطبوعات گلستان نزدیک می شویم شرایط ایده آلی دیده نمی شوند.

با تجربه ها کنار کشیده اند و برخی راننده های ناشی که انجمن و خانه مطبوعات را به جاده خاکی هدایت کردند سودای حضور در هیات مدیره دارند.آنچه از فعالان رسانه ای استان درباره برخی از کاندیداهای اعلام شده می توان برداشت کرد، تشدید ناامیدی از آینده خانه مطبوعات و موجی از نگرانی نسبت به وضعیت خبرنگاران استان است.

بسیاری می گویند مجبوریم به عده ای رای دهیم که عده ای ناکارآمد سرکار نیایند.بعضی هم که اصلا تفاوتی بین افراد قائل نمی شوند و می گویند رای دادن و ندادن فرقی نمی کند.

قطعا در شرایطی که به بعضی از کاندیداها انتقاد هست، رای ندادن باعث روی کار آمدن افراد ناکارآمد و تکرار تجربیاتی شاید تلختر از گذشته باشد.لذا به نظر من حضور در انتخابات و مطالبه گری از چهره های منطقی تر قطعا بهتر از رای ندادن و حضور چهره هایی است حتی ممکن است شان خانه مطبوعات را زیر سوال ببرند.

به همین دلیل من از میان اسامی اعلام شده به لیست زیر که می توان گفت《آخرین امید》 برای هدایت خانه مطبوعات به مسیر اصلی است رای می دهم.تکرار می کنم، شاید انتقادهای بسیاری به افراد این لیست باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که قطعا آخرین امید است.

جواد عموزاد

سمیه مراد قلی

حمیدرضا محمدیاری

هادی علمدار

روح الله کلانتری

اصغر سلیمانی

وحید عرب احمدی

حمید الوند

مهشیدگودرزیان

در پایان هم تاکید می کنم صرفنظر از این که چه افرادی وارد خانه مطبوعات می شوند نظارت برعملکرد هیات مدیره، بر همه رسانه ها و خبرنگاران واجب است و عملکر اعضای جدید از نخستین روز کاری زیر ذره بین رسانه های فعال استان خواهد بود.
محمد چراغعلی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.