1396-11-30 04:57
482
0
50661
سرپرست پلیس فتا گلستان:

انتقامجويی و تسويه حساب در فضای مجازی جرم است

سرپرست پليس فتا استان گلستان از انتقامجويي در فضاي مجازي به علت اختلاف حساب مالي توسط شهروند گلستاني خبر داد و گفت: هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند، مجرم محسوب می‌شود و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

به گزارش گلستان ما، سروان صاحبكاران در تشریح این خبر اظهار کرد: اخيرا مرجوعه قضايي به اين پليس واصل كه شهروندي ادعا داشت، فرد ناشناسي در يكي از شبكه اجتماعي اقدام به نشر اكاذيب و همچنين تخريب اينجانب نموده، لذا در اين خصوص خواهان پيگيري بود. شکایت شاکی در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: پس از انجام تحقيقات اوليه مشخص گرديد فردي با راه اندازي كانالي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به بارگذاري مطالب و محتواي مورد ادعاي شاكي مي‌نمايد كه در نتيجه اقدامات فني و اطلاعاتي كارشناسان پليس فتا استان گلستان، نهايتا متهم شناسايي و به پلیس فتا احضار گرديد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: متهم پس از مواجه شدن با ادله غير قابل انكار، اعتراف و هدف و انگيزه خود از انجام اين كار را انتقام‌جويي و تسويه حساب با شاكي عنوان نمود.

وي افزود: پس از تكميل تحقيقات متهم به همراه پرونده تشكيل شده روانه دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان گرديد.

سرپرست فتا استان گلستان گفت: كاربران فضاي مجازي مي‌بايست از درج مطالب و محتوياتي كه توهين آميز بوده و يا منجر به تخريب ديگران شود خودداري نمايند.

سروان صاحبكاران تاکید کرد: پليس فتا با كاربراني كه در فضاي مجازي اقدام به توهين يا انتشار اكاذيب بر عليه شهروندان نمايند مطابق با مواد 16 و 17 و 18 قانون جرايم رايانه اي، رفتار خواهد نمود.

سرپرست پليس فتا استان گلستان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی، اعلام نمایند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني پليس فتا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.