1396-11-26 07:37
445
0
50536
معاون فرهنگی کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

اعزام پنجمین کاروان زیارتی مددجویان گلستانی به عتبات عالیات

پنجمین کاروان زیارتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان متشکل از سالمندان، مادران و دختران، دانشجویان و دانش آموزان به سفر عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، کریم ملکان، معاون فرهنگی کمیته امداد استان گلستان گفت: امسال ۶۳۲ مددجوی گلستانی مشتاق زیارت در قالب پنج کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود: در سال جاری چهار هزار و ۳۶۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در قالب طرح شوق زیارت بااعتبار ۵۷۸ میلیون تومان به سفرهای زیارتی کربلا، مشهد و قم اعزام شدند.

ملکان گفت: طرح شوق زیارت با توجه به آثار گسترده معنوی و مادی زیارت ائمه اطهار (ع) در سالهای اخیر برای مشتاقان اهل‌بیت (ع) که به دلیل نیاز مالی امکان زیارت حرم امامان معصوم (ع) را ندارند و در حسرت زیارت آن‌ها مانده‌اند، راه‌اندازی شده است تا کمیته امداد بتواند با مشارکت خیران و باهدف اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اماکن زیارتی چون کربلای معلا، مشهد مقدس و قم گامی مؤثر بردارد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان گلستان با اشاره به نحوه مشارکت خیران درزمینهٔ اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی گفت: نیکوکارانی که علاقه‌مند هستند در اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی مشارکت کنند، می‌توانند در قالب طرح شوق زیارت در این کار خداپسندانه با کمیته امداد همکاری کنند.

وی با اشاره به اعزام سه هزار و ۳۳۰ مددجوی گلستانی به حرم مطهر ثامن‌الحجج علیه‌السلام در سال جاری گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ مادر سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد به همراه دخترانشان به شهر مقدس قم اعزام شدند.

ملکان همچنین از اعزام ۳۸۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان به پیاده‌روی اربعین حسینی سال جاری خبر داد.

وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه کمیته امداد در حوزه فرهنگی، برگزاری اردوهای زیارتی است گفت: اردوهای زیارتی باهدف تقویت بنیه اعتقادی و دینی، غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط معنوی مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود.

ملکان بابیان اینکه طرح شوق زیارت بستری مناسب برای یاری‌رسانی به نیازمندانی است که برای نخستین بار به زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس مشرف می‌شوند افزود: در قالب این طرح، نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خداوند و کمک خیران امکان سفر نیازمندان جامعه به عتبات عالیات، مشهد و سایر اماکن زیارتی فراهم شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اعزام چهار هزار و ۶۲۴ مددجوی گلستانی به سفرهای زیارتی سال ۹۵ گفت: سال گذشته کمیته امداد استان گلستان بااعتبار ۷۹۷ میلیون تومان، سه هزار و ۹۹۸ مددجوی را در قالب طرح شوق زیارت به شهر مشهد مقدس و قم و ۶۲۶ مددجوی را به عتبات عالیات اعزام کرد.

XEMDAD 1

XEMDAD 1

XEMDAD 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.