1396-10-30 05:57
607
0
49334
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان:

شکارچی سابقه‌دار در پارک ملی گلستان دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در عملیات گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان، یکی از متخلفان شکار سابقه‌دار با یک قبضه اسلحه جنگی دستگیر شد.

به گزارش گلستان ما، امیر عبدوس در جمع خبرنگاران درباره دستگیری شکارچیان غیرمجاز اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان در هنگام گشت و کنترل حوزه استحفاظی در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان، با شنیدن صدای شلیک  گلوله و با برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی محل حضور شکارچی، در 3 گروه و به مسئولیت معاون اجرایی پارک ملی گلستان در ارتفاعات حمام‌لی که از زیستگاه های منحصربفرد پارک ملی گلستان است، به عملیات شناسایی و ردزنی پرداختند.

وی افزود: پس از مشاهده 2 نفر شکارچی متخلف و تعقیب و گریز موفق به دستگیری یک نفر شده و شکارچی دوم با استفاده از موقعیت توپوگرافی منطقه متواری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: فرد دستگیر شده از متخلفان باسابقه در پارک ملی گلستان بود که ابتدا قصد تمرد و درگیری با محیط‌بانان را داشت که با شجاعت و عکس‌العمل به موقع محیط‌بانان مجال تمرد و فرار نیافت و تسلیم نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان شد.

عبدوس گفت: یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف مسلح به همراه 5 عدد فشنگ در خشاب و آماده شلیک در این عملیات کشف شد همچنین لاشه‌های شکار شده توسط این فرد شامل 2 راس قوچ و میش اوریال نیز از کشفیات محیطبانان شرکت کننده در این عملیات بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با قددرانی از محیط‌بانان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان با شجاعت و به خطر انداختن جان خود این شکارچی را دستگیر کردند و این نیروها برای کوتاه کردن دست شکارچیان و متجاوزان به محیط زیست و انفال عمومی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی کند./ تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.