1396-10-28 11:00
1158
1
49284
در نشست هم اندیشی وکلای افتخاری دفتر حمایت قضایی سپاه نینوا مطرح شد:

وکالت دلالی کردن نیست!/ دفاع از حق، الویت کار وکلای دفتر حمایت قضایی سپاه نینوا

قاضی دادسرای نظامی استان و مسئول سابق دفتر حمایت قضایی سپاه نینوا  در جمع وکلای این مرکز گفت: دفاع از حق باید در الویت قبول پرونده ها باشد و اگر مطمئن هستید جای دفاعی برای اثبات حقانیت پرونده وجود ندارد نباید وکالت آن پرونده ها را بپذیرید.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛نشست هم اندیشی با حضور وکلای افتخاری دفتر معاونت حقوقی سپاه نینوا  ظهر امروز در سالن اجتماعات معاونت حقوقی برگزارشد.

در این مراسم  حسینعلی صمدی قاضی دادسرای نظامی استان گفت: وکلای دفتر حمایت قضایی سپاه باید تلاش کنند تا تجربه و توانمندی خود را در مباحث حقوقی افزایش دهند و بتوانند خدمات مفیدی به موکلین خود ارائه نمایند.

001w

وی گفت: اگر خدای ناکرده یک فرد در انجام محوله و رسیدگی به پرونده ها کوتاهی و یا تخلف کند موجب بدبینی و خدشه به کل مجموعه حمایت قضایی  و کلای آن می شود.

مسئول اسبق دفتر حمایت قضایی سپاه نینوا ادامه داد:  دفاع از حق باید در الویت قبول پرونده ها باشد و اگر مطمئن هستید جای دفاعی برای اثبات حقانیت پرونده وجود ندارد طبق دستورالعمل دفتر حمایت قضایی نباید وکالت آن پرونده ها را بپذیرید چرا که اساس و هدف اصلی کار وکلای این دفتر حمایت از حقوق مظلومین  است.

صمدی بیان کرد: ارتباط با موکلین، عدم دریافت هزینه اضافی از موکلین بابت هزینه ایاب و ذهاب و .. از جمله موارد ی است که وکلای این مرکز باید به آن اهتمام داشته باشند.

002ww

قاضی داسرای نظامی استان تصریح کرد: وکلا باید در نظر داشتند تا مراحل کار موکلین خود از ارائه دادخواست  تا پایان آن  را به خوبی انجام دهند چرا که اگر دادخواست پرونده  مورد قبول قاضی قرار نگیرد هم موکل ضرر مالی و معنوی می کند و هم اعتبار دفتر حمایت کم می شود.

صمدی  اظهار کرد: برخی وکالت را با دلالی اشتباه می گیرند که این نگاه بسیار غلط و اشتباهی است .

وی افزود: وکلا نباید خود را مدیون دیگران کنند چرا که وظیفه وکیل پیدا کردن زوایای پنهان پرونده  و کمک به قاضی برای صدور رای درست است.

003ww

004ww

006ww

008ww

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.