1396-10-27 04:35
844
0
49205
رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان:

عدم توجه به دودکش خطرات بسیاری را بهمراه دارد

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان گفت: یکی از موارد مهمی که خطرات بسیار زیادی را بهمراه دارد دودکش است که نیاز است مشترکین گاز طبیعی در زمان استفاده از وسایل گاز سوز به آن توجه ویژه نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، قربانعلی منوچهریان با اشاره به عدم توجه به دودکش گفت: یکی از موارد مهمی که خطرات بسیار زیادی را بهمراه دارد دودکش است که نیاز است مشترکین گاز طبیعی در زمان استفاده از وسایل گاز سوز به آن توجه ویژه نمایند.

وی با بیان اینکه خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد، افزود: چرا که باعث می شود گازهای سمی وارد فضای خانه شده وحوادث جبران ناپذیری بویژه مرگ خاموش را بهمراه داشته باشد.

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان با اشاره به اینکه دودکش وسایل گازسوز در محل عبور از شیشه های پنجره نباید مستقیماً با شیشه در تماس باشد، تصریح کرد: زیرا امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و افتادن دودکش وجود دارد.

وی با تأکید براینکه به ‌هیچ عنوان دودکش وسایل‌ گازسوز و هواکش (فن) را از یک ‌لوله یا‌ کانال مشترک عبور ندهید، اظهار داشت: حتی‌الامکان از نصب زانوی اضافی در مسیر دودکش خودداری نمائید زیرا زانو کارآئی دودکش را کاهش می‌دهد.

منوچهریان متذکر شد: دودکش و اتصالات آن باید از ورقهای ضدزنگ (گالوانیزه) و نسبتاً ضخیم و از جنس مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی باشد و به کارگیری لوله های آکاردئونی آلومینیومی مجاز نمی باشد.

رئیس ایمنی و آتش نشانی گاز گلستان خاطرنشان کرد: به منظور تامین هوای مورد نیاز و سوخت مناسب و مطلوب وسایل گرمایشی، از بستن کامل منافذ منجمله زیر درب ها خوداری نمائید.

وی با بیان اینکه آبگرمکن، بخاری و هر وسیله گازسوز حتماً بایستی مجهز به دودکش مجزا باشند و دقت شود از نصب بدون دودکش این وسیله‌ها در محیط های بسته جداٌ خودداری گردد، تأکید کرد: از قرار دادن انتهای لوله دودکش در ظرف آب نیز پرهیز کنید زیرا این امر نه تنها گازهای سمی را جذب نمی کند بلکه موجب انتشار آن در فضا شده و حوادث ناگواری بهمراه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.