1396-10-26 09:13
508
0
49173
در جمعیت بالای 18 سال؛

95 درصد زنان گلستانی دچار کم‌تحرکی هستند/ 80 درصد والدین در جهان زندگی کم تحرکی دارند

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: در جمعیت بالای 18 سال حدود 95 درصد زنان استان گلستان دچار کم‌تحرکی هستند.

به گزارش گلستان ما، فاطمه بنی‌هاشم صبح امروز با گرامیداشت هفته پویش سلامت در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در جمعیت بالای 18 سال قریب به 85 درصد مردان و 95 درصد زنان در سطح استان گلستان دچار کم‌تحرکی هستند.

وی فعالیت بدنی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد مرگ و میرها در ایران به علت بیماری‌های غیرواگیر است، ابراز کرد: سالانه در دنیا به علت بیماری‌های غیرواگیر 38 میلیون مرگ اتفاق می‌افتد و در کشور ایران بیش از 70 درصد مرگ و میرها به علت بیماری‌های غیرواگیر اتفاق می‌افتد.

بنی‌هاشم با اشاره به اینکه تغذیه ناسالم و عدم تحرک کافی منجر به بروز بیماری‌های غیرواگیر می‌شود، خاطرنشان کرد: مهمترین بیماری‌های غیرواگیر عبارت است از سکته‌های قلبی، مغزی، سرطان‌ها و بیماری دیابت است که همه این بیماری‌ها یکسری عوامل خطرساز مشترک دارند شامل تغذیه ناسالم، تحرک ناکافی، مصرف دخانیات و الکل است که می‌توان با تغییرات ساده و کوچک در سبک و شیوه زندگی‌مان می‌توانیم تا حدود بسیار زیادی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

وی کم‌تحرکی را از عوامل اصلی بروز بیماری غیرواگیر برشمرد و اذعان کرد: تحرک ناکافی بدنی یکی از عوامل خطر اصلی بروز این بیماری‌ها است و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مسوول بیش از 2 میلیون مرگ در سال در دنیا کم تحرکی است.

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه ورزش کردن و تحرک کافی سلامت بدن را تضمین می‌کند، یادآور شد: بررسی‌های بهداشتی نشان داده است که در دنیا 80 درصد والدین زندگی کم تحرکی دارند.

بنی‌هاشم با تاکید بر اینکه پیاده‌روی در برنامه روزانه افراد نقش بسزایی دارد، گفت: میزان فعالیت بدنی که سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است برای این است که افراد از اثرات سودمند فعالیت‌های تربیت بدنی بهره‌مند شوند و روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط حداقل پنج روز در هفته باید انجام شود.

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز زودرس بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر پیاده‌روی است، افزود: ساده‌ترین و در دسترس‌ترین این فعالیت‌ها، پیاده‌روی است اگر پیاده‌روی تند را در برنامه روزانه زندگی خودمان بتوانیم بگنجانیم حداقل پنج روز در هفته به مدت 30 روز می‌توانیم زندگی آسوده‌تری داشته باشیم و پیشگیری از بروز زودرس بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر کنیم./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.