1393-08-04 06:34
2030
0
4868
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان :

انتخابات دانش آموزی بستر مناسب تربیتی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت :انتخابات دانش آموزی را بستر مناسب تربیتی است و شورا های دانش آموزی بستر مناسب برای مشارکت کلیه دانش آموزان در امور مدرسه است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، سیدعلی حسینی در حاشیه انتخابات شورای دانش آموزی خروجی دانش آموزان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،عبد و توانمند عنوان کرد ومسئولیت آموزش و پرورش را آموزش مهارت های زندگی برای ورود به زندگی اجتماعی برشمرد.

وی یکی از بهترین راه های کمک کننده برای رسیدن به این مهم را انتخابات دانش آموزی دانست .

حسینی یادآور شد : همزمان با سراسر کشورهفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی را در۲هزار و۴۰۰ مدرسه استان در سوم آبان برگزارشد.

دوهدف آموزشی و تربیتی از انتخابات دانش آموزی

وی بیان داشت : دو هدف عمده آموزشی و تربیتی از انتخابات شورا های دانش آموزی داریم که در هدف آموزشی دانش آموزان یاد می گیرند ،چگونه انتخاب کنند ، رای دهند و چطور خود را مطرح نموده و از نحوه برگزاری انتخابات نیز باخبر می شوند.

این مقام مسئول انتخابات دانش آموزی را بستر مناسب تربیتی دانست ودر تشریح آن گفت :دانش آموزان با اشتراک توانمندی ها در سایه همدلی و همکاری برای رسیدن به یک هدف مشترک وفرصت ابراز وجود و تاثیرگذاری و کارجمعی به یک هم افزایی می رسند.

تعداد اعضای شورا در مدارس به نسبت جمعیت آموزشی از۵ تا۹نفر

وی تصریح کرد: تعداد اعضای شورا در مدارس به نسبت جمعیت آموزشی پنج ، هفت و ۹ نفر می باشند و دو عضو علی البدل می باشد.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی بستر مناسب برای فعالیت کلیه دانش آموزان در امورمدرسه می باشد، خاطرنشان ساخت : شورای مدارس هیئت رییسه ای تشکیل می دهند و طبق آن به کمیته بندی می پردازند وسپس هریک از دانش آموزان مدرسه عضو کمیته ها می‌شوند.

۱۴کمیته تخصصی با مشارکت دانش آموزان تشکیل می شود

وی ادامه داد : به نسبت جمعیت هرمدرسه با تشکیل حداکثر۱۴ کمیته تخصصی در زمینه علمی ، سیاسی-اجتماعی ،اداری مالی، فنی ،خدماتی و... ضمن اینکه به کمک عوامل اجرایی مدارس می آیند و فعالیت هایی مانند کار گروهی و نقش آفرینی های گروهی رشد و شکوفایی شخصیت جمعی ، به کار گیری مهارت های اجتماعی مربوط به پذیرش مسولیت را بر عهده می گیرند ومشارکت و کار گروهی را تمرین می کنند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در پایان اظهار کرد : منتخبان شورای مدارس مدارس بعد ازانتخابات در شورای شهرستان عضو می شوند و سپس شورای دانش آموزی استان را شکل می دهند و در نهایت به مجلس دانش آموزی راه می یابند .

هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دیروز شنبه سوم آبان ماه همزمان باسراسرکشوردر ۲۴۰۰ مدرسه استان گلستان برگزارشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.