1396-09-22 12:56
624
0
47762
مدیرکل آموزش وپرورش گلستان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل واحد مشاوره برای کاهش آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جدی گرفتن مبحث آسیب های اجتماعی و پای کارآمدن همه ی دستگاه اجرایی، نیاز به واحد مشاوره و مشاور برای کاهش آسیب های اجتماعی یک امر ضروری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "محمدرضا وطنی" در گردهمایی مشترک روسای ادارات و مراکز مشاوره استان های کشور و کارگاه آموزشی در گرگان اظهار کرد: هدف از این همایش و کارگاه آموزشی را  بررسی فعالیت های حوزه مشاوره ی تربیتی و تحصیلی، ارائه گزارش عملکرد از فعالیت های حوزه ی مشاوره، تشکیل کارگروه قطبی و بررسی و تبیین مسائل مشاوره ای از جمله، مشاوره ی تحصیلی، شغلی، بهداشت روان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات مشورتی بیان کرد.

وطنی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جدی گرفتن مبحث آسیب های اجتماعی و پای کارآمدن همه ی دستگاه اجرایی  افزود: نیاز به واحد مشاوره و مشاور برای کاهش آسیب های اجتماعی یک امر ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: با عنایت به این موضوع که نسل امروز(خانواده) و نسل آینده ( فرزندان) در اختیارآموزش و پرورش است، این دستگاه عظیم تعلیم و تربیت می تواند به موضوع آسیب های اجتماعی به صورت ریشه ای بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مشاورین اظهار کرد: باید روش های نوین، همسو با تغییر زمان و مسائل روز جامعه را درپیش بگیرید. معلمان به عنوان رهبران منطقه عملیاتی تعلیم و تربیت ، انتقال دهنده دانش و سبک زندگی به فرزندان نقش موثری در تربیت نسل آینده جامعه دارند. از این رو مشاورین باید ارتباط موثر و خوب با معلمین برقرار نمایند.

وطنی افزود: امروز مشاورین باید پیشگیری کننده باشند تا درمانگر.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از آسیب ها علاوه بر ارتباط موثر با سایر دستگاه اجرایی، مشاورین باید با خانواده های دانش آموزان نیز ارتباط موثری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.