1396-09-20 11:58
491
0
47669
کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد:

چهار عادت اشتباهی که والدین در حق فرزندان خود روا می دارند

کارشناس مسائل خانواده گفت: برای تربیت هر چه بهتر فرزندان چهارعادت اشتباهی که والدین در حق فرزندان خود روا می دارند باید ترک شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجة الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی در جمع مادران مهد و دارالقرآن کوثریه در خصوص تربیت فرزند اظهار کرد: والدین باید تربیت صحیح فرزند را بیاموزند و فرزند خود را به بهترین شکل تربیت کرده تا در آینده در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: برخی از والدین باورهای بسیار نامناسبی در منزل خود با فرزندانشان دارند، این باور های اشتباه میتواند منشاء بسیاری از مشکلات فرزند در آینده شود، برخی از باور های نامناسب را به اختصار توضیح خواهیم داد.

وی تنبیه بدنی را یکی از باور های والدین اعلام کرد و تاکید کرد: شاید تنبیه کودکان در مواردی درست باشد؛ اما به طور قطع کمکی به اصلاح رفتارهای کودک نمی کند. سرزنش کودکان تنها باعث تکرار عادت های نادرست او می شود.

ریاحی ادامه داد: کودکان تنها یاد می گیرند تمایلات نامطلوب خود را متوقف کنند، آن هم در شرایطی که جایگزینی برایشان تعریف شود. در واقع، انتقاد و سرزنش صرف هیج نقشی در بهبود شرایط رفتاری او ایفا نمی کند جز اینکه موجب تشدید رفتار یا عادت نادرست کودک می شود.

کارشناس مسائل خانواده یکی دیگر از عادت های اشتباه والدین را مقایسه کردن فرزندان نسبت به دیگران دانست و ابراز کرد: مقایسه‌های مستقیم باعث عصبانی شدن بچه‌ها می‌شود. وقتی برایشان مشخص می‌شود که به اندازه کافی خوب نیستند، نه تنها حس تلخی و ناراحتی نسبت به شما پیدا می‌کنند بلکه نسبت به آن خواهر و برادر و یا دوست هم همین حس ناراحتی و عصبانیت در آنها ایجاد می‌شود.

وی افزود: انتظار بیش از حد والدین از کودکان باید کنار گذاشته شود، انتظار یک نتیجه خوب مهم است اما توقعات بیش از حد از فرزندان استرس بیشتری را به آنها تحمیل می‌کند و با توجه به ترس‌های بوجود آمده، عملکرد نامطلوب‌تری را همراه خواهد داشت.

ریاحی در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عادت های اشتباه والدین وابسطه کردن فرزندان به تلفن همراه و شبکه های اجتماعی است، باید با فرزندانمان در مورد ارتباطات و پیام‌ها صحبت کنیم و برای رفع کمبود عاطفی فرزندان زمان بیشتری را صرف کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.