1396-09-10 11:28
2947
3
47258
بیانیه بنیاد نیمروز به ‌مناسبت هفته وحدت؛

هفته وحدت، ایام میثاق با شهیدان و امام (ره) است/ امت اسلامی با اتحاد در سایه ولایت، نگذارند دشمنان اسلام به اهدافشان برسند

بنیاد نیمروز خانه فرهنگ و هنر سیستانی ها با صدور بیانیه‌ای به مناسبت آغاز هفته وحدت ضمن گرامیداشت این ایام بر لزوم هوشیاری ملت اسلامی در برابر تفرقه افکنی دشمنان و حفظ اتحاد و همدلی تمام آحاد امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ در این بیانیه آمده است: هفته ی وحدت ، چتری مبارک از ایثار و فداکاری بر مردم است.چشمه ساری از معرفت و شعور، در کام تشنه ی خلق خداست.

سایه ساری آرامش بخش ، دل انگیز و روح پرور برای هموطنان مسلمان ماست.الهام بخش حرکت و انسجام و اخلاص است.

زداینده ی کینه ها ، کدورت ها ، خودخواهی ها ، گروه گرائی ها ، تعصب ها ، ملیت پرستی ها ، فرقه بازی ها و تفرقه جوئی هاست.هفته وحدت، ایام میثاق با خون شهیدان است.هفته پبمان با راه اسلام و خط امام فقیدمان، حضرت روح الله (ره) است.

به عقیده مدیران واعضای بنیاد نیمروز؛ هفته وحدت: هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) است که به برکت میلادش چهره ی جهان دگرگون شد ، شرک ها به توحید مبدل گشت ، عبادت خدا جای اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به یکرنگی گرائید و خصومت ها و دشمنی های چندین ساله، به " اخوت اسلامی" تبدیل شد ، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، یار هم گشتند و سفید و سیاه برابر گردیدند.بیانیه خانه فرهنگ وهنرسیستانیها می افزاید:

در حقیقت پیام هفته‌ وحدت این است که امت اسلامی با دست اتحاد در سایه امت اسلامی و ولایت، خواسته دشمنان اسلام را برآورده نکنند

اسلام به عنوان بر‌ترین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهالت و بهترین دستورالعمل زندگی، توسط آخرین پیامبر الهی حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) به بشریت عرضه شد اما همواره دشمنان دین ، اتحاد و وحدت برای رسیدن به اهداف پلید خود، با بپا کردن انواع فتنه‌ها، از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد داشتند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمین و با استفاده از حربۀ فرقه گرایی، از اشاعۀ اسلام محمدی جلوگیری کنند.

بنیادنیمروزبا گرامیداشت یاد وخاطره امام و شهدا می افزاید: حضرت امام با این نام‌گذاری نشان دادند در هر برهه‌ای از زمان مسلمانان نیازمند همدلی و‌ وحدت با یکدیگرند.

آنچه از سیره امام خمینی (ره) که منبعث از سیره پیامبران و ائمه اطهار (ع) بود حرکت در جهت ایجاد وحدت بین همه نیروهای دلسوز و انقلابی در جامعه بود. 

خلف صالح امام (ره) و جانشین ارزشمند ایشان یعنی امام خامنه ای (مدظله) هم همیشه بر این نکته تاکید داشته و در اکثر سخنانشان تاکید بر وحدت کلمه مشهود و هویدا است.

بنیادنیمروز به نیابت از آحاد سیستانیهای ولایتمدار و بخصوص معتمدین و تحصیلکرده ها و فرهیختگان سیستانی با تاکید موکد بر شناخت شرایط حساس جهان اسلام و منطقه می افزاید: در این مقطع زمانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل، با ایجاد گروه‌های تکفیری و داعش، تمام تلاش خود را با سیاه نمایی، وارونه سازی و انحراف در مسیر مسلمانان از مسیر اسلام حقیقی به کار گرفته، وظیفه و تعهد دلدادگان به اسلام به ویژه علما، صاحبان قلم و رسانه‌ها سنگین‌تر از قبل است.

بنیادنیمروز خانه فرهنگ وهنرسیستانیها فرا رسیدن هفته وحدت و خجسته میلاد برگزیده ترین رسول آسمانی و نوید بخش آزادی جاودانی، حضرت محمد مصطفی(ص) را به پیشگاه ولی عصر حضرت مهدی(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) و کلیه مسلمانان آزاده جهان(شیعه و سنی) به ویژه هم استانی های عزیز از تمام مذاهب و طوایف و گرایش ها تبریک گفته و بر این باور است که با همدلی و شناخت متقابل مذاهب اسلامی و تأسی به رسول‌الله(ص) و عمل به تعالیم قرآن و سنت و عترت می‌توان در تحقق ندای "اِنَّ هذهِ امتکُم اُمه واحِدَه وَ اَنا ربکُم فَاعبُدون" گام برداشت و اعلام می‌دارد که شایسته است همه مسئولین و آحاد جامعه در راه اعتلای روز افزون وحدت اسلامی و افزایش بصیرت انقلابی و تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) کوشا باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه داشته باشد.

بر اساس تاریخ اهل تسنن، 12ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) است و شیعیان 17ربیع الاول را میلاد رسول خدا (ص)می دانند. و این فاصله به ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان هفته وحدت نام گذاری شده است.

بنیادنیمروزخانه فرهنگ و هنرسیستانیها برنامه های فرهنگی متعددی برای گرامیداشت هفته وحدت درنظر دارد که با جستجوی@nimroozonline درفضای مجازی می توانید از این برنامه ها آگاه شوید

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

چرکزی

سلام ودرودبرینیادنیمروزوسیستانیهای عزیزوموقعیت شناس.ازحسن تدبیراقای محمدآذری وبزرگان سیستانی وهیات امنای حسینیه سیستانیها واقای گرگیج ومهندس سالاری ودکتربزی وسایرعزیزان درچنین روشی ممنونم.انشاالله همگی کمک کنیم که همانطورکه بنیادنیمروزمعتقداست مانگذاریم دشمن بین مارخنه کنه.بعنوان یک ترکمن به برادران وخواهران سیستانی خودم افتخارمی کنم.تشکرازگلستان مابابت نشردیدگاه های وحدت افرین اگرچه من خط سیاسی ام باشمافرق داردولی کارهای خوبتان راپیکیرومشوق هستیم

0
0
پاسخ
1396-09-11 11:48
محمودی

سلام وخداقوت خیلی عالییه .باید همیشه مثل همین بیانیه بنیادنیمروز دنبال وحدت باشیم وقوم گرایی نکنیم. راه چاره ما مسلمونا دربرابر کفرجهانی همین وحدت واتحاد هست

0
0
پاسخ
1396-09-12 19:42
حمد

درود برشرف هرکسی که شرایط کشور را درک کند واز وحدت بگوید.شرایط منطقه ما حساس هست مثلا سوریه را نگاه کنید در لبنان نفوذ داشت وخیلی هم امن بود ولی یکباره دشمنان اسلام کاری کردند که مردم بجان هم افتادند وهم اکنون حال وروز انها را ببینیم. باید بیشتر نعمت وحدت را شکافت

0
0
پاسخ
1396-09-16 10:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.