1396-07-25 14:58
685
0
45372
عضو کمیسیون عمران مجلس:

جاده جایگزین جنگل گلستان، فقط جاده مینودشت، کلاله، آشخانه است/ در صورت تصویب در دولت، احداث آن آغاز خواهد شد

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص دو نامه امضاء شده برای جاده جایگزین جنگل گلستان گفت: راه اول فقط یک راه پدافند غیرعامل است و جاده اصلی جایگزین، همان راه معروف و مطالعه شده مینودشت، کلاله، گلیداغ، آشخانه است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، نامه ای در آذرماه سال گذشته به امضاء نمایندگان استان گلستان و خراسان شمالی رسیده و به ریاست جمهوری تحویل شد که متن آن اشاره به موافقت با احداث جاده جایگزین جاده جنگل گلستان از مسیر تیل آباد آزادشهر به سمت جاجرم و از آنجا به سمت خراسان شده بود.

این امر با واکنش های مختلف به خصوص در شرق گلستان مواجه شد، چرا که به نظر اکثر مردم شرق گلستان از مینودشت تا مراوه تپه، احداث این جاده، توسعه شرق گلستان را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

البته کمتر از یک سال بعد نامه ی دیگری که آنهم به امضاء نمایندگان گلستان و خراسان شمالی رسیده بود که تاکید آن بر احداث جاده جایگزین در مسیر مینودشت، گالیکش، کلاله، گلیداغ و آشخانه بود.

انتشار نامه دوم اگرچه خبر خوبی برای مردم منطقه بود ولی انتشار دو نامه برای تغییر یک جاده، از دو مسیر کاملا متفاوت، این شائبه را در بین مردم ایجاد کرده که بالاخره کدام نامه اصل است و کدام قرار است انجام شود و کدام اولویت دارد؟!

برای شنیدن اصل ماجرا با شهرام کوسه غراوی، نماینده مردم شرق گلستان ارتباط برقرار نمودیم و در خصوص اصل این ماجرا و این دو نامه سوال کردیم.

شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شرق گلستان به خبرنگار راه اترک گفت: اگر چه هر دو نامه سندیت دارد ولی این دو راه با هم متفاوت می باشند.

غراوی گفت: راه مطرح شده در مسیر مینودشت، گالیکش، کلاله، گلیداغ و آشخانه، راهی است که سال ها مطرح بوده و مطالعات آن هم انجام شده و مورد تاکید تمام نمایندگان نیز می باشد.

وی ادامه داد: اما راه تیل آباد در آزادشهر به عنوان راه پدافند غیرعامل مطرح شده و محقق شدن آن هم فعلا صورت نخواهد گرفت و ممکن است اصلا محقق هم نشود.

نکته:(مشخص نیست چرا علی رغم تاکید غراوی در خصوص جاده پدافندی تیل آباد، چرا در متن نامه به این قضیه اشاره نشده است؟) اما در هر صورت متن سخنان نماینده می تواند سندی برای واقعیت تاکید شده در اصل ماجرا باشد.

نماینده مردم شرق گلستان افزود: هم اکنون پیمانکار گلستانی آماده اجرای آزادراه مینودشت، گالیکش، کلاله، گلیداغ و آشخانه است که در صورت تصویب در دولت، اجرای آن صورت خواهد گرفت.

غراوی در خصوص این که آیا این امر در زمان نمایندگی او محقق خواهد شد یا نه هم گفت: ان شاء الله این امر محقق می شود و موجب توسعه منطقه خواهد شد.

مردم امیدوارند که ساخت آزادراه مینودشت، گالیکش، کلاله، گلیداغ و آشخانه و حتی راه آهن گرگان - کلاله - بجنورد به زودی و طبق آنچه نماینده گفته در دوره نمایندگیش ، کلنگ بخورد و موجب خوشحالی همه را فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.