1396-07-22 06:53
558
0
45238
مسئول پليس فتا استان خبر داد؛

برداشت اينترنتی غيرمجاز 210 ميليون ريالی از حساب یک گلستانی

مسئول پلیس فتا استان از برداشت اینترنتی غیرمجاز مبلغ 210 میلیون ریال از حساب شهروند گلستانی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر گفت: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل که شهروند گلستانی اظهارداشت مبلغ 210 میلیون ریال از حساب بانکی اش برداشت گردیده که موضوع جهت پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.

سروان صاحبکاران گفت: با انجام تحقیقات اولیه و کشف شیوه مجرمانه برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شاکی، با بهره گیری از روش های خاص علمی و اطلاعاتی در مرحله نخست مبلغ 170 میلیون ریال پس از انجام اقدامات قانونی و با اخذ مجوز قضایی به حساب شاکی پرونده عودت داده شد.

مسئول فتا استان افزود: بنا به خواسته مقام قضایی ذیصلاح، در ادامه روند پیگیری ، پس از شناسایی متهم به جهت عودت مابقی وجوه برداشت شده، با توجه به اینکه فرد کلاهبردار خارج از حوزه فعالیت این پلیس می باشد پرونده جهت رسیدگی به استان مربوطه ارسال گردید.

این مقام انتظامی مهمترین علل وقوع این نوع از جرایم را سهل انگاری و عدم رعایت اصول امنیتی از سوی کاربران برشمرده و خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز حتما جهت انجام خریدهای اینترنتی به فروشگاههای معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ثبت شده اند رجوع کرده و همواره مراقب اطلاعات مالی و بانکی خود باشند.

صاحبکاران افزود: شهروندان رمز کارت و حسابشان را فقط نزد خود نگهداری نموده و از اعتماد بی جا به دیگران خودداری نمایند.

مسئول پلیس فتا استان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند./ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.