1396-07-11 12:58
408
0
44818
مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد؛

برپایی سیزدهمین نمایشگاه ماشین‌آلات، ادوات کشاورزی در گلستان/ آموزش و ارتقا دانش بهره‎برداران، مهمترین برنامه برای توسعه مکانیزاسیون

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان از افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ماشین‌آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، عیدمحمدفاروقی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی امروز 11 مهر ساعت 14  با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تا 14 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی استان جنب روستای محمدآباد دایر است.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج و توسعه ماشین‎ها، ادوات و نهاده‎ها در بخش کشاورزی به ویژه انتقال فن‎آوری و به کارگیری فن‎آوری‎های جدید عنوان کرد و افزود: سیزدهمین نمایشگاه ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که تاکنون در این استان برگزارشده است و استقبال واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی بیانگر ان است که در گلستان پتانسیل برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی وجود دارد.

فاروقی با اشاره به ساعات بازدید از نمایشگاه خاطرنشان کرد: ساعات بازدید از ساعت 15 عصر تا 21 شب است و یکی از ویژگی‎های خاص در این نمایشگاه برگزاری شوهای علمی از ساعت 16 تا 18 عصر در فضایی از نمایشگاه که برای این منظور فراهم شده است می‎باشد در واقع در این برنامه تولیدکنندگان به معرفی کالا و خدمات می پردازند، همچنین به صورت عملیاتی طرز استفاده از کالای خود را به نمایش می‎گذارند.

*حضور 17استان کشور در نمایشگاه ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی

وی گفت: بیش از 90 درصد نیاز ماشین‌آلات و ادوات در داخل کشور تولید می‎شود و بیشتر ماشین‎های سنگین همچون کمباین وارداتی هستند.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 17 استان کشور و همچنین شرکت‎های داخلی که نماینده شرکت‎های خارجی در داخل کشور هستند نیز حضور دارند.

فاروقی با اشاره به برنامه‎های سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه و ارتقای بحث مکانیزاسیون گفت: یکی از برنامه‎های مهم جهاد کشاورزی استان در این راستا آموزش و ارتقا دانش بهره‎برداران کشاورزی است چرا که معتقد هستیم ورود تکنولوژی با دانشی که بهره‎برداران فرا می‎گیرند در توسعه کمی، کیفی و بهبود کیفیت اثرگذار است و جایگاه مهمی در تولید خواهد داشت.

وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان توفیقات خوبی در بحث ارتقا مکانیزاسیون کسب کرده است از جمله رتبه اول خرید تراکتور، ریزدانه‎کار و کارنده ، رتبه دوم خرید کمباین و رتبه دوم جذب اعتبارات در بخش مکانیزاسیون که همه نشان‌دهنده این است که عزم و تلاش جدی برای ارتقا بخش مکانیزاسیون در استان وجود دارد./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.