1396-07-06 13:31
714
0
44655
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲:

خط عریض راه‌آهن اینچه‌برون با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال اجرا شد

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: خط عریض راه‌آهن اینچه برون برای تردد قطار بین ایران و ترکمنستان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال احداث و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این خط عریض و سکوی تخلیه بار خواهیم بود.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدرضا قربانی, ظهر امروز در مراسم ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران از کریدور ریلی اینچه‌برون در ایستگاه راه آهن شمال شرق 2 اظهار داشت: به علت عدم خط عریض در این منطقه واگن های محموله صادرات و واردات در ترکمنستان تعویض می شدند که این تعویض هر واگن 180 فرانک سوئیس هزینه داشت که با راه‌اندازی این خط عریض این میزان پرداخت نخواهد شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 افزود: برای توسعه بندر خشک, 100 میلیارد تومان اعتبار تعریف شده و اسناد برای مناقصه ارسال و منتظر برنده مناقصه هستیم تا فعالیت توسعه آغاز شود.

قربانی تصریح کرد: مازاد گندم استان گلستان از طریق کامیون‌ها به دیگر شهرهای کشور حمل‌و‌نقل می‌شود که بنا داریم سیلویی برای راه‌آهن در گرگان با اعتبار 7 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی انجام شود.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 تاکید کرد: 10 درصد کل صادرات از طریق حمل و نقل راه آهن اینچه برون صورت میگیرد و با توجه به تردد 42 هزار خودرو در استان گلستان جهت کاهش هزینه سنگین جاده ای و جلوگیری از افزایش تصادفات برآنیم تا راه آهن گرگان ـ گنبدکاووس ـ مشهد هرچه زودتر انجام شود تا به شبکه سراسری متصل شویم.

قربانی گفت: قطار کانتینری چین در تاریخ 14 شهریور ماه از ایستگاه یگن چین حرکت کرده و امروز شاهد ورود آن در مرز اینچه‌برون هستیم که بار یکی از واگن‌ها در اینجا و بقیه در گمرک شهریار تهران تخلیه خواهد شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 اظهار کرد: این پروژه ادامه خواهد داشت و با توجه به توسعه چاپخانه چین, اتحادیه چاپخانه از هم‌اکنون باید منتظر اخبار خوش در زمینه کاغذ, ماشین‌آلات  و لوازم تبادل کالا در زمینه چاپخانه باشند.

قربانی تصریح کرد: 4 قطار ایرباس برای مسیر گرگان به پل سفید راه اندازی شد که باعث تحول اقتصادی, اجتماعی منطقه شده, همچنین بازسازی کارخانجات واگن‌ها با اعتبار 25 میلیارد ریال در بندر ارکمن و بازسازی و نوسازی راه آهن بندر ترکمن ـ گرگان ـ بندرگز و ساختمان اداری و پشتیبانی با اعتبار 95 میلیارد ریال در دست اقدام است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.