1396-05-13 04:29
901
0
42310
مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی

مسئولان وزارت ارتباطات تفاوت سرور و سی دی ان را نمی دانند / تبانی بین مسئولان وزارت ارتباطات و مدیر تلگرام

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت : در مصاحبه های برخی از مسئولان وزارت ارتباطات و شاهد آن بودیم این که نوعی تبانی بین برخی از مسئولان دولتی و مدیریت تلگرام  صورت گرفته.

به گزارش گلستان ما ؛ مهدی صرامی مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در این زمینه اظهار کرد: آنچه برای کاربران فضای مجازی  و فعالان در این حوزه نگران کننده است، عدم ثبات در سیاست ها و تقاضاتی که وجود دارد و این امر اعتماد که مهمترین سرمایه کاربران است را با چالش مواجه می کند.

وی ادامه داد: در واقع با این اتفاق ما شاهد پایین آمدن اعتماد کاربران به سیاست های وزارت ارتباطات در فضای مجازی و تلگرام خواهیم بود.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان پاسخ قانع کننده ای را برای این گونه تناقض ها بدهند و آنچه می فهمیم این است که یا برنامه ای در این رابطه وجود ندارد یا برنامه ی بسیار نگران کننده و خطرناکی است.کاهش اقبال کاربران تلگرام طی هفته های آینده

وی افزود: پیش بینی می شود که اقبال کاربران به تلگرام طی هفته ها و ماه های آینده کاهش پیدا کند مگر اینکه دولت سیاست های مشخصی را در قبال پیام رسان ها اعلام کند و به آنها پایبند باشد.

صرامی اضافه کرد: متاسفانه شاهد این هستیم سیاست های اعلامی آنچه که صحبت می شود با آنچه که عمل می شود متفاوت و متناقض است و این بیشتر از هر چیزی نگران کننده است.

سروش؛ نرم افزاری که اگر حمایت شود می تواند با تلگرام رقابت کند

وی در خصوص حمایت نشدن از نرم افزار سروش ابراز کرد: تعدادی از شرکت های دانش بنیان با اتکا به توان متخصصین، برنامه نویسان و جوانان نخبه پیام رسا نهایی را در داخل کشور راه اندازی کردند در این زمینه حرف های زیبایی گفته شد ولی در عمل هیچ گونه حمایتی نبودند.

تبانی بین مسئولان وزارت ارتباطات و مدیر تلگرام

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: چیزی که نگران کننده است در طی دو سال گذشته در مصاحبه های برخی از مسئولان وزارت ارتباطات و شاهد آن بودیم این که نوعی تبانی بین برخی از مسئولان دولتی و مدیریت تلگرام  صورت گرفته و این نگرانی ها در واقع می تواند منجر به این شود که کاربران به سمت گزینه های دیگری بروند.

وی یاداور شد : مخصوصاً این صحبت هایی که میشنویم که نشان دهنده یک سری توافقات پشت پرده در جهت سوء استفاده از اطلاعات کاربران است و می تواند نگرانی ها را روز به روز در این زمینه افزایش دهد و واقعا به نظر می رسد به شکل طبیعی تاثیر خودش را طی هفته های آتی خواهد داشت.

صرامی اضافه کرد: از طرف دیگر به دلیل اینکه موضوع چالش وجود دارد و نوعی تبانی پشت صحنه مشاهده می شود طبیعتاًمسئولانی که باید از ظرفیت ها، توان نخبگان و شرکت های دانش بنیان داخلی و پیام رسان های بومی حمایت کنند بیشتر به سمت امتیاز دهی و امتیاز گیری زودگذر با سرویس دهنده های خارجی سوق پیدا کردند و آنچه که روی آن معامله می شود، اطلاعات کاربران است.

مسئولان وزارت ارتباطات تفاوت سرور و سی دی ان را نمی دانند

وی گفت: البته اینکه با چه کیفیتی از سرورهای داخلی استفاده می شود محل تردید است، یعنی اول گفته شد که سرورهای داخلی بعد سی دی ان مطرح شد و این از دو حالت خارج نیست.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در پایان عنوان کرد: یا در واقع مسئولان و مدیر تلگرام نمی خواهند حقایقی را که در رابطه استفاده از اطلاعات کاربران، محل ذخیره سازی اطلاعات مردم است را شفاف اعلام کنند یا اینکه مسئولان وزارت ارتباطات تفاوت سرور و سی دی ان را نمی دانند که در هر دو صورت نگرانی ها افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.