1396-05-11 12:42
755
0
42193
مدیر عامل آبفا گلستان:

رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف آب دارند/ کنتورهای خراب قدیمی مشترکین رایگان تعوض می شود

مدیر عامل آبفا گلستان  با اشاره به جایگاه رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف آب گفت: رسانه ها از تکرار مکررات در فرهنگ سازی مصرف آب خسته نشوند، همیشه باید در خصوص بهینه مصرف کردن یکدیگر را گوشزد کنیم.

به گزارش گلستان ما؛ محمد هادی رحمتی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اظهارکرد: در بخش فرهنگ سازی صدا و سیما و تمام بخش های رسانه ای باید کمک حال شرکت آب و فاضلاب باشند، صدا و سیما و رسانه و مدیران فضای مجازی باید با قوت در خصوص فرهنگ سازی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه فرهنگ سازی مصرف آب باید از دوران ابتدائی و کودکی آغاز شود گفت: ما همه ساله برنامه های مختلفی را در سطح شهر برای نحوه صحیح مصرف آب داریم به طور مثال چندی پیش در نهارخوان گرگان برنامه ای تدارک دیده شد و جوایز گوناگونی به حاضرین اهداء شد.

وی با تشکر از حمایت امام جمعه گرگان آیت الله نورمفیدی در خصوص مصرف بهینه آب ، تاکیدکرد: ما باید تلاش کنیم تا مردم ما به این حس برسند که آب مایه حیات است و در مصرفش صرفه جویی کنند، هیچ قومی نمی توانند بدون آب در جایی زندگی کنند.

رحمتی با اشاره به بالا بودن مصرف آب شرب در شهرستان گرگان افزود: جمعیت گرگان حدود400 هزار نفر است، اگر این رقم ضرب در 220لیتر(روزانه) محاسبه شود 88 هزار لیتر در روز آب در شهر گرگان مورد مصرف شهروندان است و از این رقم 80 درصد آن به فاضلاب تبدیل می شود.

مدیر عامل شرکت آب شهری استان رسانه ها را بهترین کمک رسان در صرفه جویی آب دانست و خاطرنشان کرد: آبی که به راحتی به دست مردم می رسد و با چرخاندن یک شیر به راحتی استفاده می شود نباید به راحتی از دست برود و باید مدیریت مصرف را همه در دستور کار خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال 95 حدود 25هزار کنتور قدمت بالا را در سطح شهرستان تعویض کرده ایم تاکیدکرد: در حال حاضر هم بخش نامه کریدم که اداره آب و فاضلاب موظف است هر کنتور آبی که خراب شده باشد و قدمت دار باشد را به صورت رایگان تعویض کند مگر اینکه مشترک به صورت عمدی کنتور آب را صدمه وارد کند که در این صورت باید هزینه را خودش بپردازد.

رحمتی با اعلام شماره 122سامانه ارتباط با مشترکین متذکر شد: ما در استان اولین اداره ای هستیم که قسمتی از برق اداه خود را توسط انرژی خورشیدی دریافت می کنیم، هیچ یک از ادارات استان در راستای مدیریت سبز این کار را انجام نداده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.