1396-05-08 11:56
984
0
42100
رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان:

بنیاد نخبگان ظرفیت بالایی در کیفی سازی جمعیت دارد

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان گفت: بنیاد نخبگان با توجه به اهدافی که دارد ظرفیت بالایی در کیفی سازی جمعیت داراست.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ ابوالقاسم خزائیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی «نقش نخبگان در اجرای سیاست های جمعیتی کشور» به فرازهایی از سند راهبردی کشور در امور نخبگان را برشمرد و گفت: نخبگان باید از فردمحوری به سمت نهادمحوری حرکت کنند.

وی نخبگان را آغازگران فرصت در جامعه خواند و افزود: نخبگان باید آغازگر فرصتی جهت ارتقای جامعه بدانند باید برای بهبود وضعیت اجتماع برنامه داشته باشند نه اینکه بدلیل نخبه بودن از جامعه متوقع شوند.

خرائیان با بیان اینکه باید جمعیت نخبگان در داخل کشور حفظ شوند، متذکر شد: لازمه حفظ نخبگان در کشور شناسایی جامعه نخبگان است که در این راستا باید عوامل کشش خارجی، رانش داخلی، کشش داخلی و رانش خارجی شناسایی و احصا شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان تصریح کرد: همزمان با حفظ نخبگان در کشور باید تلاش شود آنهایی که به خارج رفته اند را بازگردانیم، آمارها نشان می دهد اکثر افرادی که به خارج از کشور رفته اند از جامعه تحصیل کرده بوده اند که درصد کمی از آنها پناهندگی گرفته اند این یعنی امید به بازگشت آنها وجود دارد لذا این موقعیت را باید با افزایش جذابیت های داخلی مورد استفاده قرار داد.

وی از جمله برنامه های حفظ نخبگان به برنامه مشترک بنیاد ملی نخبگان و آموزش و پرورش در قالب برنامه «شهاب» اشاره کرد و گفت: این برنامه با در نظر گرفتن برنامه های تشویقی و حمایتی سعی در شناخت استعدادها و پرورش آنها دارد.

خرائیان تأکید کرد: در بخش بکارگیری نخبگان نیز برنامه هایی دارین که از جمله آنها تسهیلات تشویقی پسادکتری است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در پایان ابراز کرد: بنیاد نخبگان با توجه به اهدافی که دارد ظرفیت های بسیار مناسبی برای کیفی سازی جمعیت داراست که می توان در زمینه پژوهش و بکارگیری از آنها بهره برد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.