1396-04-04 18:29
715
0
40726
معضلی که هر سال به فراموشی سپرده می شود؛

گرفتن پول برای ثبت نام؛ قانونی یا غیر قانونی؟

آیا گرفتن پول از دانش آموزان برای ثبت نام قانونی است یا غیر قانونی؟ مردم چه باید بکنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک؛ همیشه هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس،  موضوع گرفتن پول تحت عنوان حق ثبت نام از دانش آموزان چند روزی در رسانه ها مطرح می شود و با پایان یافتن زمان ثبت نام هم این موضوع به فراموشی سپرده می شود.

اما به راستی آیا گرفتن پول به عنوان حق ثبت نام در مدارس دولتی قانونی است یا غیر قانونی؟

این روزها در مدارس وقتی برای ثبت نام می روی، باید چندین مبلغ را پرداخت کنی که یکی برای بیمه است و یکی هم تحت عنوان هزینه یا حق ثبت نام است.

یکی از خانواده های ساکن در یکی از شهرهای شرق گلستان در تماس با ما گفت: من چند فرزند دانش آموز دارم، اگر بخواهم برای هر کدام مبالغ زیادی را در مدارس دولتی بدهم ، از توانم خارج است.

وی در همین خصوص گفت: برای ثبت نام فرزندم به مدرسه رفتم و در مدرسه به من گفتند که باید مبلغ 100 هزار تومان بابت حق ثبت نام دانش آموز بدهم، من این پول را از کجا بیاورم؟

برخی از مسئولین آموزش و پرورش در گفتگوهای خبری ، گرفتن هر مبلغی را تحت عنوان حق ثبت نام غیرقانونی اعلام کرده اند ولی مشخص نیست که چرا این امر غیرقانونی عملا اجرایی می شود؟

لازم به ذکر است؛ پایگاه خبری تحلیلی کلاس بیست برای پیگیری این موضوع به سراغ رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان رفته و گفگویی را با وی ترتیب داده است که مشروح آن در روزهای آتی در این پایگاه خبری منتشر می شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.