1396-03-30 12:58
934
0
40496
با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برگزار شد؛

«افطاری ساده» دانش آموزان گلستانی در ماه مهمانی خدا + تصاویر

هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان گلستان در راستای ترویج سنت حسنه سفره‌های افطاری ساده به سفارش مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، در اتحادیه انجمن اسلامی در گرگان، از روزه داران پذیرایی کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌های پر خیر و برکت خدا است که در این ماه  مسلمانان در طول یک ماه به روزه‌داری می‌پردازند.

رمضان ماه مهمانی خدا است و جلوه ای از ایثار در این ماه نمایان است،  همه بر سر سفره الهی جمع و از خوان نعمت او بهره مند می شوند.

مهمانی خدا دعوت نامه نمی خواهد، سعادت می خواهد که نصیب بندگان خاص خودش می شود؛ مسلمانانی که در امساک از خوردن و نوشیدن و عمل به دستوراتش از دیگری پیشی می گیرند.

یکی از فلسفه‌های مهم روزه‌داری نیز دوری از تشریفات است.

eftarisadeh 1

تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب است که  افطار و افطاری دادن یکی از بهترین راه های پیاده سازی آن است.

از جمله سنت‌های پسندیده‌ای که مدتی است در کشور ما رایج شده نیز موضوع «افطاری ساده» است که مقام معظم رهبری توصیه کرده اند، مردم از تشریفات افطار کم کنند و کمیّت ضیافت‌شوندگان را افزایش دهند و اطعام را به صورت همگانی و عمومی انجام دهند.

eftarisadeh 1

امشب هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان گلستان در راستای ترویج سنت حسنه سفره‌های افطاری ساده به  سفارش مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، جلوی درب اتحادیه انجمن اسلامی واقع در خیابان ایرانمهر گرگان، از روزه داران پذیرایی کردند.

براساس این گزارش، در این ضیافت ، هر دانش آموز افطاری خود را از منزل آورده و در جمع صمیمی دوستان انجمنی خود و عموم مردم صرف کرد.

این مراسم معنوی به همراه اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، صرف افطاری انجام شد.

eftarisadeh 1

در این ضیافت افطاری تعداد زیادی از دانش آموزان راهنمایی به همراه مربیان و مسئولان اتحادیه استان حضور داشتند.

نشان دادن و گستراندن سفره های ساده و بی آلایش با کمترین هزینه  و پرهیز از اسراف  از اهداف سفره های افطاری ساده دانش آموزان است.

به گزارش کلاس بیست، ازلحظات زیبای این مراسم حضور عموم مردم در این سفره 50 متری افطاری از تعداد 300 روزه دار پذیرایی کردند.

گفتنی است؛ در این مراسم، "سیدعلی حسینی، معاون پررشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان، "سید خلیل حسینی" رئیس سازمان دانش آموزی استان و جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان حضور داشتند.

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

eftarisadeh 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.