1396-03-27 14:24
1097
0
40387
روحانی نمی توانست تحقیق کند؟

واکنش مستدل آیت الله مصباح به سخنان اخیر روحانی / برای برخی ها باید تکرار مکررات کرد

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت :کار به جایی می رسد که مقام بزرگ مسؤولی در کشور می گوید خود علی(ع) اعلام کرد که هرچه مردم بگویند من هم همان را می گویم و اگر مردم با کسی بیعت کردند من هم این کار را می کنم و این کار را انجام داد.  

 
به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله مصباح یزدی گفت: برخی می گویند وقتی مردم با کسی بیعت کردند علی(ع) وظیفه خود دانست از آن شخص اطاعت کند و حق نداشت که مخالفت کند چون مردم رأی داده بودند، اگر یک مسلمان ایرانی اینگونه فکر کند پذیرفته است؟ آیا نمی توانست درباره این مسأله تحقیق کند به ویژه اگر سابقه طلبگی داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر کسی درس خوانده باشد، کتاب ببیند و اسم الغدیر شنیده باشد و چنین اظهاراتی داشته باشد بعید است، نه تنها عقیده برخی اینگونه است بلکه به صورت رسمی می گویند علی(ع) حکومت برخی را پذیرفت چون رأی مردم بود و بعد گفت هر که را شما قبول دارید من هم قبول دارم.
وی ادامه داد: آیا جریان این گونه بوده است؟ این نشان می دهد که در این زمان باید درباره اصلی ترین مسائل تحقیق عمیق کرده و مسائل را باید برای جامعه تبیین کنیم، گاهی حضرت آیت الله بهجت در خلال درس نکاتی را بیان می کردند و گاهی چیزهایی را بیان می کردند که شاید افرادی گله می کردند، به عنوان مثال ایشان بارها تأکید می کردند که امام علی(ع) جانشین حقیقی پیامبر اسلام بوده است.
آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: گاهی به مرحوم آیت الله بهجت گفته می شد که مطالبی را بگویید که شاگردان نمی دانند و برای آن ها مجهول باشد نه مسأله جانشینی امام علی(ع) که برای همه مشخص است اما ایشان بر این مسأله تأکید می کردند و از این کار هدف داشتند.
وی عنوان کرد: تمامی مسائل مهم و مبنایی باید برای جوانان به خوبی تبیین شود تا در برابر شبهات بسیار واکسینه شوند، نسل های جوان و آینده باید مسائل را به خوبی بدانند و از تاریخ و مسائل مربوط به اسلام و اهل بیت(ع) آگاه باشند.
ایت الله مصباح خاطرنشان کرد: زمانی در اوایل انقلاب دانشجویانی از ما دعوت کردند که چند وقتی به لندن برویم و پاسخ به شبهاتی داشته باشیم، آن روز یکی از کسانی که امروز یکی از بت های نو اندیشان است و در ایران نیست حضور داشت و آن شخص برای سایر دانشجویان که بعدها وزیر شدند برنامه داشت و افراد به او اقتدا می کردند، آن شخص روزی به بنده گفت بر این مسأله که افراد بعد از مرگ دوباره زنده می شوند نباید اصرار کرد.
وی اضافه کرد: علت این سخن این بود که نویسنده معروفی این موضوع را مطرح کرده بود و این شخص در دفاع از نویسنده چنین سخنانی را مطرح می کرد، برخی از جوانان مقامی نزدیک مقام امام و پیامبر برای او قائل بودند و هنوز برخی اینگونه هستند.
آیت الله مصباح یزدی گفت: بین ایمان وکفر و ثواب و خطا دیوار آنچنانی وجود ندارد و انسان باید هوشیار باشد، قرآن درباره برخی از کسانی که پشت سر پیامبر نماز می خواندند می فرماید این ها به کفر نزدیک تر هستند تا این که به ایمان نزدیک باشند، باید سعی کنیم که مسائل به خوبی تبیین شود.
وی افزود:‌ نباید گفت که مسائل از واضحات است و نباید تکرار مکررات کرد چون گاهی کار به جایی می رسد که مقام بزرگ مسؤولی در کشور می گوید خود علی(ع) اعلام کرد که هرچه مردم بگویند من هم همان را می گویم و اگر مردم با کسی بیعت کردند من هم این کار را می کنم و این کار را انجام داد.
 
انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.