1396-03-22 06:15
852
0
40148
آنچه که باید بدانید ؛

همه چیز در مورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند به منظور انتخاب کد رشته محل های تحصیلی علاقمند در دانشگاه های سراسر کشور به سایت سازمان سنجش یا دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری؛ پس پایان ماراتن رقابت تنگاتنگ آزمون کارشناسی ارشد و اعلام کارنامه اولیه این آزمون در هفته گذشته، انتخاب رشته این آزمون از امروز به مدت 5 روز تا 25 خرداد ماه انجام خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد که امسال برای اولین بار به صورت متمرکز و برای تمامی دانشگاه های سراسری، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی برگزار شد حرف و حدیث های فراوانی را به دنبال داشت.

اولین تاثیر این اتفاق ایجاد تغییراتی چشمگیر در نحوه طراحی سوال برخی کد رشته های امتحانی بود.دفترچه انتخاب رشته این آزمون نیز که چند روز قبل از انتشار کارنامه اولیه در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود از دیگر مواردی بود که توجه داوطلبان را به خود جلب کرد.

حذف یا اضافه شدن برخی گرایش های پرطرفدار در کدرشته هایی خاص سر و صدای تعدادی از داوطلبان را درآورد.اما پس از این کش و قوس های فراوان قبل و بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد، انتخاب رشته این آزمون از امروز به مدت 5 روز برای داوطلبان در دسترس خواهد بود که البته طبق روال سال های گذشته پیش بینی می شود چند روزی نیز تمدید شود.

برخلاف روند برگزاری مشترک آزمون، داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.net  و از طریق کدی که هنگام دریافت کارنامه در اختیارشان قرار گرفته به طور جداگانه کد رشته محل های این دانشگاه را انتخاب نمایند و شانس خود را برای ورود به این دانشگاه نیز بیازمایند.

داوطلبان دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org  نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود تا سقف 100 مورد اقدام نمایند.

داوطلبان باید دقت داشته باشند که انتخاب هایشان به ترتیب علاقه باشد تا اولین کدرشته محلی که در آن حائز صلاحیت شناخته می شوند به عنوان کدرشته محل قبولی تلقی می گردد.

همچنین داوطلبان ورود به دانشگاه های دارای شرایط خاص که در انتهای دفترچه انتخاب رشته به آنها اشاره شده است می‌توانند تا سقف 2 مورد از انتخاب های خود را به این دانشگاه ها اختصاص دهند.

البته این دسته از داوطلبان باید دقت نمایند که دانشگاه های شاهد و امام صادق (ع) جزو این محدودیت محسوب نشده و می توانند علاوه بر دانشگاه های انتخابی خود، این دانشگاه ها را نیز در فهرست انتخاب های خود وارد نمایند.

نحوه گزینش برای این دانشگاه ها به صورت معرفی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان جهت انجام مصاحبه در دهه اول تیر ماه بوده که پس از بررسی های لازم و با لحاظ انتخاب های دیگر داوطلب نتیجه نهایی در دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا اعلام شده و داوطلب مختار است در هرکدام از کدرشته محل های قبولی هریک از کارنامه ها ثبت نام نماید.

البته باید داوطلبان توجه داشته باشند که در صورت قبولی در دانشگاه های سراسری روزانه و عدم ثبت نام و شرکت در آن به مدت یک سال از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

داوطلبانی که از سهمیه شاگرد اولی برخوردارند یعنی در بین تمام دانشجویان هم ورودی خود بالاترین معدل را کسب نموده اند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل می توانند جهت انجام مراحل اداری و استفاده از این سهمیه به دانشگاه محل تحصیل کارشناسی خود مراجعه نمایند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.