1396-03-18 09:00
915
0
39977
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

تجهیز کلاس‎های کودکان اوتیسم همچنان در انتظار تامین اعتبار

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: مصوبه تجهیز کلاس‎های ویژه کودکان اوتیسم عملیاتی نشد قرار بود برای 14 مدرسه در مرکز استان تامین اعتبار شود که متاسفانه منابع مالی اختصاص نیافت.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ کلثوم غفاری در نخستین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری گلستان در سال 1396 اظهار کرد: بیمه مشاغل خانگی متاسفانه عملیاتی نشد چندین نشست با بیمه تامین اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گذاشته شد بزرگترین مانع بیمه مشاغل خانگی در سهمیه محدود است.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار سهمیه برای بیمه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر زیرپوشش بیمه قالیبافی هستند که 3 هزار نفر مازاد بر سهمیه است امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان اقدامات خوبی انجام دهند تا مابقی افراد نیز بیمه مشاغل خانگی شوند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: مصوبه تجهیز کلاس‎های ویژه کودکان اوتیسم عملیاتی نشد قرار بود برای 14 مدرسه در مرکز استان تامین اعتبار شود که متاسفانه منابع مالی اختصاص نیافت رایزنی‎هایی در این راستا صورت گرفت که امیدواریم در جلسه آینده خبرهای خوشی داشته باشیم.

غفاری بیان کرد: از پارک بانوان شهرستان گرگان نیز بازدیدهای متعددی صورت گرفت نیروی انتظامی اعلام کرد که شهرداری اقدام به ایجاد یک نگهبانی در ورودی پارک بانوان کند و نیروی انتظامی گشت موقت بگذارد.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که پارک بانوان روزها به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار بگیرد و از ورود و خروج آقایان در طول روز جلوگیری شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به مشکلات بهداشتی در پارک بانوان ابراز کرد: امکاناتن بهداشتی پارک بانوان خارج از محوطه است که این مسئله مشکلاتی را ایجاد می‎کند.

غفاری گفت: سال گذشته پنج جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد که 54 مصوبه داشتیم که 36 مصوبه اجرا شد، 15 مصوبه در دست اجراست و سه مصوبه اجرایی نشده است.

وی در خصوص نتایج سفر مولاوردی به شهرستان بندرترکمن گفت: اعتبار ایجاد پارک برای دو شهرستان گمیشان و بندرترکمن دریافت شد که با نظارت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان این اقدامات انجام می‎شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: با سفر معاون مولاوردی اعتبار دو تعاونی صنایع دستی برای ایجاد اشتغال ابلاغ شد که قرار است آموزش 20 زن سرپرست خانوار مورد توجه باشد.

غفاری از دستگاه‎های اجرایی خواست تا نسبت به معرفی بانوان کارآفرین شاخص اقدام کنند تا در این راستا حقی از کسی تضییع نشود.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.