1396-01-28 04:34
810
0
37905
گزارش؛

رمزنگاری شهید «مهدی شکوری» با پدر برای حفظ امنیت رزمندگان

شهید «مهدی شکوری» برای حفظ امنیت رزمندگان اسلام در سوریه در مکالمات خود با پدرش از رموز بسیار مبتکرانه‌ای استفاده کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، شهدا بی‌تردید از جمله انسان‌هایی بوده‌اند که حداقل دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد بوده و در افق نگاه الهی ستاره‌دار شده‌اند.

نباید شکی به خود راه داد که این شمع‌های محافل بشری قطعا با دلبستگی به ذات اقدس الهی توانسته‌اند توجه محبوب و کمند عشق الهی را به خود جلب کنند تا به عالی‌ترین مقام که شهادت است دست یابند.

برخی از این ویژگی‌ها آنقدر بارز و هویداست که نیاز به جستحو ندارد و برخی اما آنقدر ظریف است که باید کمی در آن تامل کرد و سپس متوجه شد که این شهدا چه روح بلند و عرفانی را در وجود خاکی خود جای داده‌اند تا جان خود را افلاکی کنند.

شهید «مهدی شکوری» سومین شهید مدافع حرم شهرستان گنبدکاووس و سیزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان یکی از همین افرادی است که دارای برخی ویژگی‌های بارز از جمله تواضع، اخلاص، مهربانی، صداقت و پرکاری برای محرومان و به ویژه در هیئت‌های مذهبی بود اما ویژگی منحصر به فردی که برای وی باید ذکر کرد از دل داستانی بیرون می‌آید که پدرش در دیدار با امام جمعه گنبدکاووس بعد از شهادت فرزندش بازگو می‌کند.

حسین شکوری پدر این شهید مدافع حرم در دیدار با حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس در کنار فرمایشات بلند و عرفانی که حاکی از روح مستحکم و الهی این پدر شهید داشت به داستانی اشاره کرد که بسیار جالب و شنیدنی بود، داستانی که نشان از تعهد، عشق، مهربانی و ایثار داشت.

او اینگونه این داستان را شرح می‌دهد که مهدی قبل رفتنش به سوریه در آخرین دیدارمان به من گفت به دلیل اینکه احتمال دارد خطوط تلفن امن نبوده و این موضوع باعث لو رفتن مکان آنها شده و برای همرزمان و دوستانش اتفاقی بیافتد نمی‌تواند در مکالمات تلفنی مکان دقیق خود را اعلام کند.

حسین شکوری اضافه می کند: از آنجا که از نگرانی من و مادرش هم اطلاع داشت و می‌دانست اینگونه نگرانی ما هم افزایش پیدا می‌کند از روی نقشه با ما قول و قراری گذاشت و مسیر مرز تا دمشق و حرم حضرت زینب (س) را از عدد صفر تا 10 شماره گذاری کرد و در تماس‌های تلفنی‌اش به جای مکان استقرارش عددی را بیان می‌کرد.

پدر شهید مهدی شکوری، خاطرنشان کرد: در روزهای آخر قبل از شهادت و در تماس‌های آخری که با ما گرفته بود می‌گفت در منطقه شماره 9 است و در منطقه شماره 10 که نماد حرم مطهر حضرت زینب (س) بود، به یاد ما بوده است.

به هر تقدیر هر چند از این دست اتفاقات و نمونه‌های بی‌نظیر ایثار فداکاری پرفروغ‌تر ازاین ماجرا در جای جای زندگی شهدای عزیزمان مشاهده می‌شود اما این ابتکار زیبا توسط شهید جوان و انقلابی گنبدکاووس در نوع خود جالب توجه و قابل ستایش است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.