1396-01-19 12:58
595
0
37553
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان:

کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر باستانی جرجان پس از ۵ سال دوباره آغاز می‌شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان گفت: با تخصیص اعتبار لازم، کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر باستانی جرجان پس از ۵ سال دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، حمید عمرانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از مرکز برای آزادسازی حریم شهر باستانی جرجان 700 میلیون تومان تخصیص داده شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان افزود: پس از تخصیص این اعتبار پس از ایام نوروز، کاوش شهر باستانی جرجان پس از 5 سال توقف دوباره آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش بازدیدکنندگان و گردشگران در سال‌های آینده نیاز است سایت موزه با ایجاد سقف، روی کارگاه‌های کاوش راه‌اندازی و علف‌های داخل کارگاه کاوش پاکسازی و آجرهای داخل آن مرمت شود.

عمرانی اظهار داشت: امید داریم با تخصیص اعتبار جدید آثار دیگری از این شهر دارای اسرار عجیب کشف و نقشه عرصه و حریم شهر باستانی جرجان بازنگری شود.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان خاطر نشان کرد: نظارت و کنترل ساخت و سازهای شهری و روستایی و طرح‌های عمرانی و کشاورزی، ساماندهی بانک سفال استان و حفاظت و نگهداری محوطه و کارگاه‌های کاوش از برنامه‌های آتی پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان است.

وی گفت: این پایگاه دارای 2 بانک سفال بوده که در یکی سفال‌ها و اشیاء مکشوفه حاصل از کاوش باستان‌شناسی همه محوطه‌های استان گلستان و در دیگری سفال های دیوار تاریخی گرگان نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: از 28 اسفند ماه سال 95 تا 13 فروردین سال جاری، 4 هزارو 244 نفر از این مجموعه بازدید کردند که 2 نفر از این بازدیدکنندگان از کشور ترکمنستان بودند.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان اظهار داشت: در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای سنتی و معرفی شهر باستانی جرجان در قالب غرفه‌هایی در جنوب غربی شهر تاریخی و در کنار امامزاده یحیی ابن زید (ع) محل شهر باستانی دایر بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.