1393-07-09 10:48
1145
0
3639
فعال فرهنگی اجتماعی گلستان درخواست کرد:

لزوم تجمیع فعالیتهای فرهنگی با محوریت مساجد ، هیئات مذهبی و بسیج

فعال فرهنگی اجتماعی گفت :متاسفانه در برخی از حوزه های کاری از نبود یک مدیر و یک فرمانده ضررهای متحمل شده ایم دغدغه و نگرانی بیش از حد بی توجهی به مساله فرهنگ است.

به گزارش گلستان ما ؛ رضا انتصاری فعال فرهنگی اجتماعی مطلبی را به سایت گلستان ما ارسال کرده که با هم می خوانیم :

رضا انتصاری : موازی کاری و خود سرعمل نمودن سازمانها و ادارات در برنامه ریزی نکردن و نبودن شورای متحد و منسجم برای تقویت و گسترش فرهنگ و اجرای مراسمات مذهبی دیده می شود که انتظار است دستگاههای فرهنگی استان با تشکیل کارگروهی که اساسی ترین کار خود را در مرحله اول انسجام بخشی و تدوین مبانی فرهنگی و اجرای برخی مراسمات مذهبی است اقدام کنند.

در جامعه ای که تهاجم فرهنگی،عینیات انکار ناپذیر آن است و واقعیتی بنام تهاجم فرهنگی نظر جامعه را جلب کرده ، چهره های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی جدای از مسائل گروهی و جناحی باید در این باره تصمیماتی جهت همدلی و انسجام بگیرند و بر این باور معتقد باشند که در حل مسائل مختلف فرهنگی و در اجرای برخی از مراسمات مذهبی در گرو همگرایی بخشهای مختلف جامعه علی الخصوص مساجد ، هیات مذهبی و پایگاههای بسیج است.

اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی کار و ابتکار است که در این زمینه وظیفه دستگاههای فرهنگی سنگین تر می شود. دستگاهها باید بر این باور برسند که هیات های مذهبی و پایگاههای بسیج بعنوان بازوی اصلی آنان در اجرای برنامه ها هستند.

دستگاهها وظیفه تعیین سیاست و هماهنگی جهت اجرای برنامه ها را دارند اما اجرای این سیاستها با هماهنگی جامعه و بخشهای وابسته مانند مسجد ، هیات و بسیج است .

باید به این نکته اشاره شود که هر شخصی در هرجایی کار فرهنگی کند در جهاد فرهنگی شرکت کرده است اما باید با هماهنگی و بدون موازی کاری باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.