1395-12-08 19:02
1112
0
35804
استاد دانشگاه و مشاوره خانواده:

گوشی زن و شوهر برای هم حریم خصوصی نیست/ در ازدواج دانشجویی تعهد بر شغل تقدم دارد

تعهد و احساس مسئولیت دختران و پسران در ازدواج مهم تر از سن و کار آنان است چرا که این مسئله در ازدواجهای دانشجویی ثابت شده است و باید اعتماد و صمیمیت در زندگی بیش از هر چیز دیگر ارجحیت داشته باشد و نباید گوشی و فضای مجازی باعث بوجود آمدن حریم خصوصی در زن و شوهر شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، حمید صادقیان استاد روانشناسی و مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تاثیر فضای مجازی بر خانواده گفت: استفاده از فضای مجازی فی النفسه مشکل ندارد ولی متاسفانه باید گفت اعتیاد به آنلاین بودن شبکه های اجتماعی، و درگیر بودن کانالاها ی شبکه اجتماعی و گروهها از مضرات این فضا می باشد که باید خانوادها آموزش لازم را در استفاده درست از آن ببرند.

صادقیان گفت: گوشی نباید حریم خصوصی افراد خانواده قرار بگیرد و این یک معضل است که در بین زن و شوهر ها وجود و می بایست در خانواده زمان استفاده از گوشی و شبکه های اجتماعی مشخص باشد.

وی افزود: تهاجم فرهنگی که امروز خانواده ها را تهدید می کند بیشتر متوجه زنان و دختران جامعه می باشد به طوریکه برخی خانواده ها آنچنان خود را در گیر شبکه های اجتماعی کرده اند که اصل زندگی خود را فراموش کرده و دچار طلاق عاطفی شده اند.

صادقیان، داشتن سواد رسانه ای و آشنایی با فضای رسانه ای را از ضروریات دانست و تصریح کرد: ضروری است که مادران به عنوان مرکز ثقل خانواده همت کنند تا به این گونه مهارت ها دست یابند.

این مشاور خانواده افزود: تمام نهادهای فرهنگی، از جمله وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، مدارس و آموزش و پرورش باید در راستای مهارت آموزش به خانواد ه ها عمل کنند.

وی گفت: اتفاقات و قربانیان فضای مجازی نشان از این دارد که دستگاههای اجرایی در این زمینه خوب عمل نکرده اند و همه موظف اند سطح سواد رسانه ای جامعه را بالا ببرند و در این صورت است که می توانیم با نقشه های آنان مقابله کنیم.

این استاد مشاوره خانواده همچنین یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی را ازدواج به موقع جوانان دانست و گفت: تعهد و احساس مسئولیت دختران و پسران در ازدواج مهم تر از سن و کار آنان است چرا که این مسئله در ازدواجهای دانشجویی ثابت کرد که با وجود سن پایین و نداشتن کار مناسب این ازدواجها موفق بوده است و می تواند الگویی مناسب برای جامعه باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.