1395-12-05 17:58
847
0
35689
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در جمع طلاب حوزه علمیه قم:

معرفی درست دین به مردم از ابعاد مهم حوزه انقلابی است

آیت الله نور مفیدی با اشاره بیانات رهبری در مورد حوزه انقلابی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم انقلابی بودن حوزه این است که دین به‌درستی به دنیا عرضه شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، آیت‌الله نور مفیدی در گردهمایی فضلا و طلاب استان گلستان در قم با بیان اینکه وقتی ما شروع به درس خواندن کردیم نظام و برنامه‌ای در حوزه نبود، گفت: امروز حوزه‌های علمیه نظم و نظامی خوبی دارد و امیدواریم که گامی که حوزه‌های علمیه شروع کرده‌اند هدفمند باشد و به سوی اهداف عالی و متعالی حوزه حرکت کند.

وی بیان کرد: در شرایط فرهنگی امروز جامعه و باوجود تهاجماتی که علیه اسلام و مسلمین و مکتب تشیع شده است حوزه باید هدفمند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حضور جوانان با استعداد و فعال در زمینه‌های تألیف، تحقیق و پژوهش، در حوزه بسیار خوشحال کننده و امیدوارکننده است.

وی با بیان اینکه حیثیت و جایگاه حوزه علمیه به دلیل تهذیب است گفت: علم مقدمه تهذیب است و اگر ما در حوزه برای گسترش علم درس می‌خوانیم مقدمه‌ای برای تهذیب است و همین شأن است که حوزه را از همه مراکز دانشگاهی برتر کرده است.

آیت الله نور مفیدی با بیان اینکه اثری که عالم فاضل برجسته و مهذب در جامعه دارد از هر دانشمند دیگری بیشتر است افزود: اگر هدف از آموزش فراگیری علم باشد، یک عالم دینی با دیگران هیچ تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه علم با مغز مردم کار دارد، اما تهذیب با دل مردم گفت: اثر یک عالم مهذب از عالم دیگری که حتی علم بیشتری داشته باشد بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بیان کرد: باید سازوکاری اندیشیده شود که علاوه بر مسئله علم، مسئله تهذیب نیز در حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی به شأن روحانیت و حوزه اشاره کرد و گفت: شأن اصلی حوزه دفاع از دین و حفظ دین با گفتار و رفتار و اخلاق ما است.

آیت الله نور مفیدی با بیان اینکه ما باید دین را به درستی به دنیا معرفی کنیم افزود: حمله‌هایی که در اقصی نقاط دنیا به دین اسلام می‌شود به این دلیل است که ما دین را به‌خوبی معرفی نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مردم دنیا تشنه دین هستند؛ اما صراط مستقیمی که خداوند فرموده است بدون افراط و تفریط به خوبی گفته نمی‌شود گفت: دینی که امروز به دنیا معرفی می‌شود دینی است که توسط عربستان معرفی می‌شود که به دنبال ترویج وهابیت است، دینی خشن که همه مسلمانان را مشرک می‌داند و خود ما را منزجر می‌کند چه رسد به دیگران.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره بیانات رهبری در مورد حوزه انقلابی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم انقلابی بودن حوزه این است که دین به‌درستی به دنیا عرضه شود.

وی با بیان اینکه ما باید دین را به‌گونه‌ای برای مردم دنیا مطرح کنیم که آن را بفهمند گفت: یکی از معجزه مهم پیامبران این بود که می‌توانستند با زبان مردم با آنها صحبت کنند، مخاطب را شناخته و جایگاه آنها را تشخیص می‌دادند و به‌گونه‌ای حرف می‌زدند که آنها بفهمند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه حوزه‌ای که نداند خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند چیست انقلابی نیست ابراز داشت: تفرقه بین امت اسلامی قطعاً یک خطر برای امت اسلامی است؛ چراکه راحت‌ترین و ارزان‌ترین کاری که دشمن برای نابودی جامعه اسلامی انجام می‌دهد ایجاد تفرقه است.

وی افزود: یک عالم اسلامی چه شیعه و سنی اگر این موقعیت را درک نکند انقلابی نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.