1395-12-05 11:56
1922
0
35664
قائم مقام کمیته امداد استان گلستان:

جمع آوری 179 میلیون تومان ماهانه از صندوق صدقات گرگان/ کارمندان گرگانی در صندوق "امداد ولایت" سپرده گذاری کنند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان از جمع آوری ماهانه 179 میلیون تومان از محل صندوق صدقات توزیع شده در سطح شهرستان گرگان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، اسکندر اسکندری، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر هر خانواده یک نفره 50هزار تومان و خانواده های 5نفره 100هزار تومان مستمری دریافت می کنند که این میزان طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی ذیل برنامه ششم توسعه به 2.5برابر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: گرگان به لحاظ گستردگی در شرق و غرب و روستاهای زیادی که دارد در ساختار جدید ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در روند خدمات رسانی سرعت گرفت و این مهم موجب بازنگری در بخش ادارات شد.

استقرار 3 اداره کمیته امداد منطقه ای در گرگان

اسکندری خاطرنشان کرد: ایجاد سه اداره مستقل کمیته امداد در گرگان به موجب گستردگی این شهرستان اقدامی بود که به تصویب رسید و طبق آن مقرر است اداره منطقه یک صرفا به خانواده های دارای سرپسرت زن تا 50 سال اختصاص پیدا کند، اداره منطقه دو در غرب شهرستان به خانواده های تحت پوشش با سرپرست مرد خدمت برساند و اداره منطقه سه در شهر جلین در مدرسه ای که از سوی آموزش و پرورش گرگان به ما اختصاص یافته مستقر شود.

16هزار گرگانی زیر پوشش کمیته امداد هستند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان به ارائه آمار مددجویان کمیته امداد گرگان پرداخت و اعلام کرد: مجموعا در گرگان 9هزار و 920 خانواده با تعدادی حدود 16هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این میان 2هزار نفر دانش آموز و 243 نفر دانشجو هستند.

جمع آوری 179 میلیون تومان ماهانه از صندوق صدقات گرگان

وی یکی از بخش های کمک های مردمی را استفاده از صندوق صدقات برشمرد و افزود: 47هزار و 65 صندوق صدقه در منازل، معابر و ادارات شهرستان گرگان نصب شده که مبلغی حدود 179 میلیون تومان ماهانه از این محل جمع آوری می شود.

اسکندری با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته 174میلیون تومان در شهرستان گرگان جمع آوری و بلافاصه پیش از عید توزیع شد، خاطرنشان کرد: هر چقدر کمک های دولتی افزایش پیدا کند باز آنقدر مقوله فقر گسترده است که نیاز به کمک های مردمی احساس می شود.

لزوم توجه بیشتر ادارات به ارباب رجوعان مستمند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به فرمایش امام راحل که مستمندان را ولی نعمتان نظام و یکی از اهداف انقلاب اسلامی را رسیدگی به وضع مستمندین خوانده بودند، گفت: از تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استدعا دارم که به مراجعین مستمند به ادارات توجه بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری طی روزهای 18، 19 و بیستم اسفند در سطح شهرستان با نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس آغاز شده و در میعادگاه های نماز جمعه با جمع آوری کمک های مردمی ادامه می یابد.

کمک یک میلیارد و 780 میلیون تومانی به یتیمان گرگانی

اسکندری طرح اکرام ایتام را نیز از طرح های مددرسان نیکو خواند و متذکر شد: یک هزار و 297 فرزند یتیم در گرگان داریم که 4هزار و 690 حامی از آنها حمایت می کنند و در 10 ماهه گذشته یک میلیارد و 780میلیون تومان کمک از محل این حامیان به ایتام داده شد.

وی همچنین گفت: سال آینده بنا داریم انقلابی در بخش مسکن بوجود بیاوریم تا هیچ مددجوی بدون مسکنی نداشته باشیم.

کارمندان گرگانی در صندوق "امداد ولایت" سپرده گذاری کنند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان در پایان از تشکیل صندوق قرض الحسنه "امداد ولایت" کمیته امداد گرگان در خیابان شهدا (لاله6) خبر داد و افزود: از محل سپرده گذاری های این صندوق وام قرض الحسنه بدون هیچ سودی به نیازمندان تعلق می گیرد که این سپرده گذاری در ابتدا از کارمندان کمیته انجام شد و می طلبد کارمندان دیگر دستگاه ها نیز به سبب ثواب و ارزش این کار در این صندوق سپرده گذاری کنند ضمن اینکه امکان برداشت آنلاین سپرده در هر زمانی که سپرده گذاران اراده کنند نیز فراهم است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.