1395-12-05 10:02
1154
0
35663
فرماندار گرگان:

کارتن بدست‎های اجاره سوئیت باید نظام‎مند شوند/ رنگین کمان اقوام در گرگان یک جاذبه گردشگری است

فرماندار گرگان در دوزادهمین جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: برای ارائه خدمات سفر نوروزی لازم است کارتن بدست های اجاره سوئیت نظام مند شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، سید عباس حسینی، فرماندار گرگان، در دوازدهمین جلسه شورای اداری گرگان که با موضوع کمیته بندی ستاد خدمات سفر نوروزی تشکیل شده بود به مقوله گردشگری اشاره کرد و گفت: دو جلسه از شورای اداری شهرستان به اداره کل میراث فرهنگی و بحث گردشگری اختصاص یافت که این نشان دهنده اهتمام ویژه شهرستان نسبت به این مقوله است.

اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها در خدمت گردشگری قرار بگیرد

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند بحث اقتصادی گرگان را متحول کند، افزود: 31 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و جراید در اختیار شهرداری ها و دهیاری های شهرستان گرگان قرار گرفت که این اعتبارات در بحث بوم گردی می تواند با کمک بومیان هر منطقه در خدمت گردشگری قرار بگیرد.

حسینی در بخشی از سخنانش با اشاره به سخنان مدیرکل میراث فرهنگی استان(کریمی) که از فرمانداری خواست تا در کنار کشاورزی به گردشگری نیز توجه ویژه کند، متذکر شد: نگاه به اقدامات سال گذشته شهرستان نشان می دهد که فعالیت های ما محصور در کشاورزی نبوده و به بحث گردشگری نیز توجه شده است.

دست کشاورز که در جیبش باشد گردشگری رونق می گیرد

فرماندار گرگان تصریح کرد: مسلم است اگر دست کشاورزی در جیبش باشد به گردشگری نیز کمک خواهد شد و این دو را در کنار یکدیگر می بینیم، در واقع اگر مردم غنی شوند و توانمندی لازم را داشته باشند گردشگری نیز رونق می یابد.

رنگین کمان اقوام در گرگان یک جاذبه گردشگری است

وی تأکید کرد: بیش از یک چهارم جمعیت استان گلستان در گرگان زندگی می کنند که اقوام مختلفی را مانند رنگین کمانی در خود جای داده است، این مدل خودش یکی از جاذبه های گردشگری است که باید با استفاده از ظرفیت های بومی آن را به کل کشور انتقال دهیم.

کارتن بدست ها اجاره سوئیت باید نظام مند شوند

حسینی با اشاره به افرادی که با در دست داشتن کارتن، سوئیت به مسافران اجاره می دهند، نیز ابراز کرد: این کارتن به دست ها یک مقدار چهره شهر را مخدوش کرده اند علاوه بر اینکه عوارض و حاشیه های جابنی پنهانی نیز ممکن است این اقدام داشته باشد که هنوز ارزیابی نشده است، لازم است فعالیت این افراد تحت مساعدت نیروهای نظامی و امنیتی نظام مند شود که این مهم نه تنها برای بحث گردشگری که در مباحث اجتماعی شهر نیز نقش آفرین است.

نوروز فرصت مناسبی برای ایجاد بستر مشارکت حداکثری در انتخابات است

فرماندار گرگان وجه تمایز نوروز امسال را با نوروزهای سال گذشته، پیش رو بودن انتخابات شورای شهر و همچنین انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت: باید از فرصت نوروز برای ایجاد فضای همدلی و اطلاع رسانی جهت مشارکت حداکثری استفاده کرد.

وی افزود: بخشداری های ما امسال در ورودی شهرها دارند فضای بوم گردی و توانمندی روستایی ایجاد می کنند، در این مقوله نگاه همدلی بین دستگاه های مختلف اجرایی بسیار با اهمیت است، ایجاد کروکی و نقشه گردشگری نیز برای مسافران بسیار اهمیت دارد، در این یک ماه فرصت باقیمانده لازم است نسبت به انجام این طرح ها مبادرت بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.