1395-02-16 12:09
610
0
31527
در نشست تخصصی معماری مطرح شد؛

درست آموختن زبان معماری موجب بزرگ شدن جامعه معماری کشور می‌شود

کارشناس ارشد معماری گفت: معماری همانند بازار است و ابتدا باید زبان معماری را آموخت چراکه درست آموختن این زبان زمینه ساز هرچه بزرگتر شدن جامعه معماری کشور است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ به مناسبت بزرگداشت روز معمار دو نشست تخصصی با موضوعات نقش معماری تاریخی در آینده معماری ایران و تجاربی از مواجهه با چند بنای تاریخی با حضور مهندسین معمار برجسته کشور آقایان فرامرز پارسی و کاوه منصوری به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و با همکاری انجمن صنفی مهندسان معمار استان در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد.

photo 2016-05-04 15-08-16

کارشناس ارشد معماری و یکی از سخنرانان ویژه سمینارهای تخصصی مهندس فرامرز پارسی با عرض تسلیت شهادت امام موسی جعفر (ع) و همچنین تبریک روز معمار،گفت: از اینکه چرا زودتر از اینها به استان گلستان نیامده ام و لذت دیدن بافت ها و مجموعه های تاریخی بی نظیر  این استان را از خود دریغ کرده ام بسیار پشیمان هستم.

وی با اشاره به اینکه معماری در زمان حال بسیار با سبک معماری گذشته تفاوت دارد،تصریح کرد: معماری گذشته برگرفته از ذوق و هنر ایرانی بوده به خصوص معماری پیش از هجوم اعراب به ایران که یک معماری کاملا پارسی و زیبا است ، البته باز هم می توان ذوق و هنرایرانی را در معماری کنونی که برگرفته از معماری غرب هست، مشاهده کرد.

photo 2016-05-04 15-07-42

بخشی از آینده معماری ایران در گرو حفظ بافت های تاریخی است

پارسی با بیان اینکه معماری گذشته هم اکنون در ایران بیشتر شکل گردشگری به خود گرفته،عنوان داشت: ساختمان های امروزی شاید ذوق و هنر ایرانی گذشته را نداشته باشند اما از نظر سازه بسیار مطمئن هستند، شک نکنید که بخشی از آینده ی معماری ایران در گرو حفظ بافت های معماری گذشته است.

این سخنران سمینارهای تخصصی تاکید کرد: معماری همانند بازار است و ابتدا باید زبان معماری را آموخت چراکه درست آموختن این زبان زمینه ساز هرچه بزرگتر شدن جامعه معماری کشور است.

photo 2016-05-04 15-07-49

در ادامه این نشست یک روزه مهندس کاوه منصوری، مدیر دپارتمان مرمت و معماری ایران چندی از تجارب خود را با معماران جوان گلستانی در میان گذاشت و افزود: در هر اثری باید اول از همه کالبد آن اثر را مورد تحلیل و بررسی قرار داد برای مثال ما در باغ تاریخی چشمه علی دامغان به 2 مولفه توجه ویژه داشتیم  که مورد اول توجه به زمینه طبیعی خارج از باغ و مورد دوم احیای کالبد عناصر باغ بود.

وی در ادامه تشخیص دارایی که باید حفظ شود،تقویت هویت و ساختار چشم انداز سایت و نجدید کاربردی و زنده سازی عرصه های محیطی سایت را از جمله موضوعاتی دانست که در مرمت یک بنای تاریخی باید به آن توجه ویژه داشت.

کافه عمارت مسعودیه از جمله پیچیده ترین پروژه های مرمت کشور است

مدیر دپارتمان مرمت و معماری ایران کافه عمارت مسعودیه را از جمله پیچیده ترین پروژه های  مرمت کشور دانست و  خاطرنشان کرد: پروژه کافه عمارت مسعودیه از این بابت برای ما و بدنه ی میراث فرهنگی کشور حائز اهمیت است که متعلق به دوره ی ناصری است و هم اکنون گردشگران زیادی  از فضا و محیط این کافه دیدن می کنند.

photo 2016-05-04 15-08-22

منصوری در پایان خطاب به معماران جوان گلستانی گفت: آنقدر به طرح های خود ایمان داشته باشید تا بتوانید در برابر همگان از طرح خود با دلایل منطقی و علمی دفاع کنید. سعی کنیداز طرح های خویش چه در مقابل استاد چه افراد دیگر دفاع کرده و برای طرح هایتان بیانات منطقی ارایه دهید.

گفتنی است: در پایان این نشست تخصصی یک روزه از مهندسین معمار برجسته کشور تجلیل و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهداء شد.

photo 2016-05-04 15-08-13

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.