1393-06-27 10:48
5222
2
2995
گلستان ما گزارش می دهد؛

همسفر با تور رسانه ای بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گلستان

به دعوت بسیج رسانه و با همکاری روابط عمومی و بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان، تور رسانه ای یکروزه بازدید از پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ، در آستانه شروع هفته دفاع مقدس تور رسانه ای با همت بسیج رسانه گلستان و همکاری بسیج سازندگی سپاه نینوا طراحی و اجراشد. این تور فرصتی را برای رسانه های استان ایجاد کرد تا بتوانند گوشه ای از زحمات جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی را به نمایش بکشد.

این کاروان رسانه ای کمک می کند تا زوایای مختلف طرح های اقتصاد مقاومتی ، اردو های جهادی ، طرح های محرومیت زدایی و ظرفیت های پنهان این عرصه ها برای همگان به خصوص مسئولین آشکار شود و خبرنگاران با قلم فرسایی و عکاسان با لنز دوربین خود بتوانند این پتانسیل های موجود در استان را به تصویر بکشند.

این کاروان رسانه ای که با عنوان " دفاع همچنان باقیست " کار خود را آغاز کرد در اولین قدم به سمت روستای نودیجه گرگان حرکت کرد و از کارگاه قارچ آقای عین اله تاجیک که سرپرستی یک خانواده 3 نفره را بر عهده داشت بازدید به عمل آورد.

IMG 8265

تاجیک که کار خود را تجربی آغازکرده بود، افزود: در شروع کار هیچ آموزش ندیده بودم و تمام کارهای خود را عملی انجام دادم و بعد توانستم با امتحان مهارت مدرک فنی دریافت نمایم.

IMG 8267

وی که قبل پرورش قارچ یک کارگر ساده بوده است ، گفت : از این سالن قارچ حدود 2 میلیون 500 هزار تومان ظرف مدت دو ماه  به دست می آورم و امروز در حال گسترش کار و ترویج کارهای اقتصاد مقاومتی در استان هستم و می توانم وقت های بیشتری را با خانواده خود بگذرانم.

این تولید کننده اقتصادمقاومتی در پایان ضمن تشکر از کمک های بسیج سازندگی افزود: اراده و تصمیم قاطع می تواند جوانان را در جهت اشتغال زایی و ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی کمک بسیاری نماید.

بعد از روستای نوچمن کاروان بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی به سمت یکی از منازل مسکونی شهرک جهاد گرگان رفت که در آنجا خانم الله یاری به همراه فرزندانش در گوشه ای از حیاط منزل اقدام به پرورش جوجه نیمچه کرده بودند.

IMG 8274

این مادرجهادگر افزود: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم.

وی افزود: از طریق پایگاه بسیج از اقدامات بسیج سازندگی آشنا شدم و تا کنون توانسته ام 3 دور جوجه نیمچه را از بسیج سازندگی تحویل بگیرم و آنها را پرورش دهم و به فروش برسانم .

خانم الله یاری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کیفت مرغ های تولیدی توانسته ام با چند رستوران در استان مازندران رایزنی نمایم و مرغ های تولیدی را به صورت سفارشی به این رستوران ها بفروشم.

وی در پایان تاکید کرد: هزینه نگهداری از این جوجه ها را می توان با استفاده از ضایعات سبزی جات و همچنین پس مانده های غذایی در رستوران ها پائین آورد.

بعد از پایان صحبت های خانم الله یاری از آنجا راهی روستای نصرآباد گرگان شدیم و در آنجا تلاش های مردمی که به کمک بسیج سازندگی اقدام به ساخت خانه عالم برای مستقر شدن یک روحانی به صورت تمام وقت می کردند را مشاهده کردیم.

IMG 8276

مردم خون گرم روستا با شربت و شیرینی از خبرنگاران پذیرایی کردند و در آنجا میر حسینی عضو هیئت امنای مسجد جامع روستای نصرآباد ضمن خوش آمد گویی به کاروان رسانه ای از اقدامات بسیج سازندگی که به آنها کمک کرده بود تا بتوانند خانه عالمی برای استقرار یک روحانی در روستا ایجاد نمایند تشکر کرد و افزود: تاکنون روحانی هایی که به روستا می آمدند باید در خانه اجاره ای مستقر می شدند و بعد از مدتی از روستا می رفتند اما بعد از اینکه این پروژه تکمیل شود روحانی مسجد می تواند مدت بیشتری را در روستا بگذراند و پاسخگوی مشکلات و مسائل شرعی اهالی باشد.

وی افزود : مردم روستا از این اقدام بسیج سازندگی بسیار خوشحال هستند و تمام تلاش خود را برای کمک به ساخت این پروژه انجام می دهند.

2

محمد نیل برگی مهندس ناظر پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان درحاشیه بازدید از پروژه محرومیت زدایی روستای نصرآباد ، اظهارکرد: تاکنون بیش از191پروژه در قالب طرح های محرومیت زدایی انجام شده است که از این تعداد31 پروژه محرومیت زدایی سال گذشته به بهره برداری رسیده است .

وی ادامه داد : در شش ماهه اول سال جاری هم توانسته ایم 23 پروژه محرومیت زدایی را شروع کنیم که تا پایان این 6 ماه انشالله به بهره برداری خواهد رسید.

IMG 8301

مقصد بعدی این تور رسانه ای روستای گوزن فارس بود یکی از نکات جالبی که در این پروژه وجود ابتکار جالب خانم رحیمی و آقای مزرعی بود که در بام خانه خود فضایی را برای پرورش مرغ های بومی محلی ایجاد کرده بودند .

این زوج که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند با کمک تسهیلات بسیج سازندگی یک دستگاه جوجه کشی خریده اند و از تخم مرغ های تولیدی خود جوجه کشی می کنند و کار پرورش مرغ را در منزل انجام می دهند.

IMG 8322

بعد از این بازدید نوبت به سرزدن به محل اردوی جهادی گروه دانشجویی شهید زین الدین در روستای پیرواش بود که با برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی و آموزشی سعی در محرومیت زدایی از این روستا را دارند.

در این روستا کلاس های قرائت قرآن ، خیاطی ، احکام ، کار با کاغذ و همچنین کارگاه روشنگری در خصوص دجال واره است این گروه جهادی توانسته بود با آگاه سازی در خصوص معضلات و مشکلات ماهواره توانست دو خانواده را راضی کند که ماهواره های خود را به صورت داوطلبانه تحویل دهند که قرار است بعد از تحویل این ماهواره ها دستگاه دیجیتال به این خانواده ها اهدا شود.

2

ملاشاهی یکی از بسیجیانی که در این عرصه فعالیت می کرد علت گرایش مردم به سمت ماهواره ها را عدم آگاهی و فرهنگ سازی دانست و افزود:مهمترین عامل عدم آگاهی است و رسانه ها نیز در این خصوص به خوبی وارد نشده اند و خوشبختانه در بسیج این موضوع اهمیت داده شده است و کا های خوبی در حال شکل گیری است.

وی در خصوص آسیب های ماهواره در جامعه گفت:بی بندباری ،طلاق،اختلافات خانوادگی ،بی حجابی،از زیان های اساسی این بشقاب های سمی است که با برنامه های مختلف در قالب جنگ نرم افکار ما را مورد هدف قرار داده است.

IMG 8338

بازدید بعدی درعرصه اقتصاد مقاومتی حضور در روستای قله جیغ و بازدید از طرح های کشاورزی حسین قلی حسن قاسمی که به همراه دو فرزند خود در روستا با کمک بسیج سازندگی توانسته بود طرح پرورش مرغ ، ماهی و زنبور عسل را در کنار هم انجام دهد و بتواند در این عرصه فعالیت کند .

مقصد بعدی کاروان خبرنگاران روستای الامن از توابع علی آبادکتول بود که در آنجا روستائیان با کمک بسیج سازندگی اقدام به تکمیل مسجد روستا می کردند ، بعد از رسیدن به روستا کاروان رسانه ای با استقبال روستائیان مواجه شد.

دهیاراین روستا با تشکر از بسیج سازندگی گفت: مسجد روستای الامن که درگذشته ساختمان قدیمی داشت و روستا ئیان با کمک هم نیمی از کار بازسازی آن را انجام دادند و بعد از اینکه نتوانستند کار ساختمان را به پایان برسانند با تماس با بسیج سازندگی توانستند از تسهیلات این مجموعه استفاده نمایند و بتوانند کار پروژه را به مراحل پایانی نزدیک نمایند و در چند روز آینده به بهره برداری برسانند.

IMG 83398

آخرین بازدید این تور رسانه ای مربوط به پروژ غسالخانه روستای محمد آباد کتول بود .در حاشیه این بازدید محمد علی دیلمی دهیار این روستا با اشاره به اینکه غسالخانه یکی از نیاز های اساسی این روستا بوده است ، افزود : در گذشته اگر کسی در این روستا و روستا های اطراف مرحوم می شد باید جنازه برای رسیدن به غسالخانه  14 کیلومتر انتقال می دادند و یا اینکه در همان منزل کار غسل و کفن میت انجام می شد .

وی ادامه داد: ولی با کمک بسیج سازندگی دیگر نیازی نیست تا اینکه بخواهیم این کار را انجام دهیم و اهالی می توانند بعد از تکمیل غسالخانه در همین محل خدمات لازم را دریافت کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

نرگس

بسیج خیلی کار می کنههمه ی ما شاهد هستیم که بسیاری از کوتاهی های سایر ادارات چه اقتصادی چه فرهنگی و چه اجتماعی رو بسیج داره پر میکنهولی مسئولین خیلی از ادارات سختشونه بخوان بگن بسیج کار کرده و از همه جا اسم میبرن غیر بسیجواقعا بسیج مظلومه

0
0
پاسخ
1393-06-28 01:12
نرگس

بسیج خیلی کار می کنههمه ی ما شاهد هستیم که بسیاری از کوتاهی های سایر ادارات چه اقتصادی چه فرهنگی و چه اجتماعی رو بسیج داره پر میکنهولی مسئولین خیلی از ادارات سختشونه بخوان بگن بسیج کار کرده و از همه جا اسم میبرن غیر بسیجواقعا بسیج مظلومه

0
0
پاسخ
1393-06-28 01:12

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.